Ratamelonnan EM-kilpailut melotaan viikonloppuna Kroatian Zagrebissa

Suomen joukkue EM-kisoissa on pieni. Mukana on kaksi viikkoa sitten Moskovan maailman-cupissa naisten K1 200 m matkan voittanut Jenni Mikkonen sekä Miika Dietrich.

Mikkonen edustaa Suomea naisten K1 200 m matkalla niin EM- kuin myöhemmin kesällä Lontoon olympiakilpailuissakin. Mikkosen alkukauden menestykselle on lupa odottaa jatkoa. Valmistautuminen on sujunut hyvin, joskaan mitään varsinaista kuntopiikkiä EM-kilpailuja varten ei ole rakennettu. Mikkonen käyttää EM-kisoja hyväksi saadakseen lisää kisastartteja, osana valmistautumistaan Olympiakilpailuihin.

Mikkosen lisäksi EM-kisoissa on mukana Miika Dietrich, Suomen Turusta, joka meloi vakuuttavasti Duisburgin maailman-cupissa lunastaen näin paikan EM-kilpailuihin. Dietrich meloo miesten K1 500 m, 1000 m ja 5000 m matkat. Dietrichin tulostavoitteena on finaalipaikka suorilla matkoilla (500 m ja 1000 m), sekä 10-parhaan joukkoon sijoittuminen 5000 m kierroskisassa.

Mikkosen lisäksi toinen Olympialaisiin lähtevä meloja, Anne Rikala, jättää EM-kisat väliin.

Eurosport lähettää la-su, 23.-24.6. LIVE-lähetyksiä kilpailuista. http://tv.eurosport.fi/search.shtml?query=melonta. Lisäksi kansainvälisen kanoottiliiton (ICF) sivuilta löytyy linkki LiveStream lähetyksiin kisapäivien osalta. http://eurovision.digotel.com/icf/index.html

Lisätietoja ja yhteydenotot urheilijoihin joukkueenjohtaja Panu Kanniaisen kautta p. +358-40-512 55 35

Kilpailujen kotisivut ovat osoiteessa www.eczagreb2012.com. Kisasivuilta saatavissa mm. kilpailujen aikataulut. Suomen Melonta ja Soutuliiton Facebook -sivuilla kisatunnelmia ja kuvia nettiyhteyksien salliessa.