Soudun alle 23-vuotiaiden maailmanmestaruuksista kilpaillaan viikonloppuna

11.7.2012 Soutu Yleinen

Soudun alle 23-vuotiaiden MM-kilpailut ovat 11.-15.7. Trakaissa, Liettuassa. Suomea kilpailuissa edustaa miesten yksikköä soutava Robert Ven Hämeenlinnan soutajista. Valmentajina mukana ovat melonta- ja soutuliiton valmennuspäällikkö Ilona Hiltunen sekä Venin henkilökohtainen valmentaja Tiina Ven.

Kilpailut alkavat joidenkin veneluokkien alkuerillä jo keskiviikkona 11.7. Miesten yksikön kilpailut alkavat alkuerillä torstaina 12.7. Ven soutaa miesten yksikön toisessa alkuerässä klo 13.07. Alkuerässä Ven saa vastaansa  Argentiinan, USA:n, Liettuan, ja Unkarin edustajat. Erästä menee varmuudella neljä parasta puolivälieriin. Lisäksi kolme soutajaa pääsee yhteensä kuudesta alkuerästä aikojen perusteella puolivälieriin. Perjantaina vuorossa on puolivälierät, lauantaina välierät ja sunnuntaina finaalit. Miesten yksiköitä on kilpailuissa mukana yhteensä 27.

Ven edusti Suomea viime kesänä alle 23-vuotiaiden MM-kilpailuissa Amsterdamissa sijoittuen 13:nneksi. Tämän vuoden kilpailuissa tavoitteena on parantaa viime vuoden sijoitusta.

Kilpailuja voi seurata kansainvälisen soutuliiton, FISA:n internetsivuilta www.worldrowing.com. Sivuilta löytyvät muun muassa lähtölistat, aikataulu, kuvagalleria, suora tulosseuranta sekä kilpailuraportit.