Sulkavan Suursoudut 5.-8.7.2012

4.7.2012 Soutu Yleinen

Maailman suurin soututapahtuma, Sulkavan Suursoudut järjestetään tulevasta torstaista sunnuntaihin 5.-8.7.2012 jo 45. kerran.

Lopullinen osanottajamäärä tullee olemaan noin 5 700 – 5 800, joukossa nyt myös muutamia melojia. Seppo Hulkkonen, Hannu Pasanen, Raimo Virta ja Risto Virta ovat olleet mukana joka kerta ja ovat myös nyt. Heitä tullaan muistamaan lauantaina klo 18.00 soutustadionilla järjestettävän palkintojenjaon yhteydessä.

Koko viikonlopun ”kattaus” soutu- ja oheisohjelmineen löytyy nettisivuiltamme www.suursoudut.fi Sieltä pääsette katsomaan myös kaikkien ilmoittautuneiden tietoja sarjoittain.

Muutama yksityiskohta vielä tässä:

Tapahtuman suojelija, Melonta- ja soutuliiton puheenjohtaja Jan-Erik Enestam on paikalla perjantai-illasta lauantai-iltaan.

Miss Suomi 2012 Sara Chafak on erilaisissa tehtävissä stadionin alueella perjantaina ja lauantaina. Hän osallistuu myös LC Sulkavan joukkueessa 4 km:n haastesoutuun, joka toteutetaan ohjelman mukaisesti perjantaina 6.7. klo 17-19 soutustadionin edustalla.

Teemu Virtanen kuvausryhmineen toteuttaa tv-dokumentin Fox-kanavalle lauantain yösoudussa reittiennätystä yrittävästä Mikkelin Soutajien naisjoukkueesta. Joukkueen valmistautumista on seurattu jo etukäteen ja loppusilaus tehdään sinisellä Saimaalla sekä palkintojenjaossa lauantaina klo 22.00.

Sulkavan Suursoudut ja Savonlinnan Oopperajuhlat tekevät tiivistä yhteistyötä. Näissä merkeissä soutustadionin päälavalla vierailee lauantaina 7.7. klo 15.30 sopraano Aino Ackte. Hänen seurueessa ovat mukana myös tenori Aki Alamikkotervo ja pianisti Hans-Otto Ehrström.

Radiojuontajat Arttu Harkki ja Esko Eerikäinen aikovat toteuttaa huiman 70 km:n vuorosoudun stadionilta stadionille starttaamalla torstaina 5.7. klo 10.00 retkisoudun lähdössä. Tuolloin ei ole ohjelmassa virallista saaren kiertävää sarjaa, mutta kaksikko ottaa haasteen vastaan yksin ja saa seuraa yöpymispaikalle jäävistä retkisoutajista puoleen väliin asti.

Lisätietoja: Erkki Kauppinen, Piäsoutaja, Sulkavan Suursoutujen toimitusjohtaja
Tel.+358-44-5755720, Email: erkki.kauppinen@suursoudut.fi