Venillä lupaava aloitus alle 23-vuotiaiden MM-kisoissa

12.7.2012 Yleinen

Soudun alle 23-vuotiaiden MM-kisoissa Trakaissa soudettiin torstaina alkueriä ja joissain veneluokissa jo keräilyeriä. Suomen edustaja Robert Ven souti miesten yksikön toisessa alkuerässä.

Miesten yksikössä kilpailee yhteensä 27 soutajaa, joten alkueriä oli yhteensä kuusi. Jokaisen erän viimeinen joutui aikavertailuun, josta kolme heikoimman ajan soutanutta putosi E-finaaliin. Kaikki muut selviytyivät huomisiin puolivälieriin. Ven souti erässään kolmanneksi ajalla 7:16,09 kevyeen vastatuuleen. Ven jäi erävoittajalle Argentiinan Nicolas Silvetrolle 4,87 sekuntia. Eri eriä verrattaessa Veniä paremmin souti 10 soutajaa.

-Hyvä kisojen aloitussoutu. Huomiseen kisaan pitää ladata vähän enemmän, mutta varaa vielä on, kommentoi Ven kisan jälkeen.

Kilpailut jatkuvat Venin osalta perjantaina puolivälierillä. Ven starttaa miesten yksikön toiseen puolivälierään klo 11.50. Vastaansa Ven saa Israelin, Norjan, Saksan, Meksikon ja Ranskan edustajat. Erästä pääsee kolme parasta A/B-välieriin. Muut putoavat C/D-välieriin.

Kilpailuja voi seurata kansainvälisen soutuliiton, FISA:n, internetsivuilta www.worldrowing.com. Sivuilta löytyvät muun muassa lähtölistat, aikataulu, kuvagalleria, suora tulosseuranta sekä kilpailuraportit.