Anne Rikala kuudes maailmancupin avauksessa

11.5.2013 Yleinen

Ratamelonnan maailmancupin avauskisa Unkarin Szegedissä alkoi suomalaisittain hienosti Anne Rikalan jatkaessa edellisen vuosien tapaan vahvaa melontaansa. Rikala sijoittui kajakkiyksiköiden 1000 metrin kovatasoisessa finaalissa kuudenneksi. Voiton vei Saksan Franziska Weber.

-Kausi on saatu nyt mallikkaasti liikkeelle. Finaaliveto oli aivan huikea suoritus verrattuna siihen, että kisaan on tultu suoraan harjoituskaudelta, koska kesän päätavoitteena olevat MM-kisat melotaan vasta elo-syyskuun vaihteessa, totesi Rikalan valmentaja Petteri Pitkänen.

Toinen suomalainen, joka tänään oli radalla, oli Miika Dietrich miesten vastaavalla matkalla. Dietrich meloi C-finaalin viidenneksi.

-Tämän päiväinen suoritus oli Miikan vahvin veto 1000 metrillä näissä kisoissa. C-finaalinkin taso on miehissä kova, joten Miikan suoritukseen voi olla ihan tyytyväinen. Huomenna on kuitenkin vasta Miikan päämatka eli 500 metrin B-finaali, jossa kaikki on pienien erojen vuoksi mahdollista, totesi maajoukkueen valmennuksesta vastaava Pitkänen.

Suomalaisten kisasuorituksista raportoidaan tuoreeltaan Melonta ja soutuliiton facebook-sivuilla aina kisasuoritusten jälkeen. Kisojen viralliset sivut ovat osoitteessa: http://icfworldcupszeged.com/.