Olympialuokkien soutajat Universiadeihin ja PM-kisoihin valittu

17.6.2013 Liitto Soutu

Suomen melonta- ja soutuliitto on valinnut viisi olympialuokkien soudun edustajaa kisaamaan Universiadeihin 6.-7. heinäkuuta Venäjän Kazaniin. Kesäkuun viimeisenä viikonloppuna kisattaviin soudun PM-kisoihin Ruotsiin liitto on valinnut kaksi urheilijaa.

Universiadit, Kazan, 6.-7.7.2013

Naisten pariairokaksikko, Ulla Varvio ja Eeva Karppinen
Miesten yksikkö, Robert Ven
Miesten kevyt pariairokaksikko, Joonas Petäjäniemi ja Juho-Pekka Petäjäniemi

Joukkueen johdosta ja valmennuksesta vastaavat Ilona Hiltunen ja Pekka Petäjäniemi.

Universiadit on kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISUn (Fédération Internationale du Sport Universitaire, International University Sports Federation) alainen, maailman toiseksi suurin monilajinen urheilutapahtuma. Universiadit järjestetään joka toinen vuosi ja niihin voi osallistua korkea-asteella (yliopistot, ammattikorkeakoulut) opiskeleva tai aikaisintaan kisoja edeltäneen kalenterivuoden aikana valmistunut urheilija, joka on iältään 17-28 vuotias. Suomalaisurheilijat Universiadeihin lähettää Opiskelijoiden Liikuntaliitto (OLL). Joukkueiden kokoamisessa OLL toimii yhteistyössä Olympiakomitean, lajiliittojen ja urheiluakatemioiden kanssa. Opetusministeriö tukee universiadijoukkuetta taloudellisesti matka- ja osallistumiskustannuksissa.

PM-kilpailut, Farsta, 29.-30.6.2013

Miesten yksikkö, Juho Karppinen
alle 18-vuotiaiden poikien yksikkö, Joonas Jousimo

PM-kilpailuihin lähtee maajoukkue-edustajien lisäksi 23 urheilijaa seuraedustajina.

PM-kilpailuissa joukkueenjohtajana toimii Jani Heino.