Paavo Arhinmäki Suomi Vesille -kampanjan suojelijana

16.7.2013 Yleinen

Vesiliikuntalajiliittojen ja vesiturvallisuudesta vastaavien viranomaisten aloitteesta järjestään osana paikallisia, veden äärellä olevia kesätapahtumia valtakunnallinen Suomi Vesille –kampanja. Kampanja on jatkoa vuonna 2005 käynnistyneelle hankkeelle.

Kampanjan päämääränä on edistää kansalaisten terveyttä ja hyvinvointia sekä turvallista vesillä liikkumista.  Hanke edistää osaltaan valtioneuvoston sisäisen turvallisuuden ohjelmassa mainittua kansalaisten perusturvallisuustietojen ja -taitojen kehittämistä.

Kampanjan suojelijana on kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki. Kampanjan päätapahtuma on Yöttömän yön soutu, mikä järjestetään 18.7. – 20.7.2013 välillä Savukoski – Pelkosenniemi –  Kemijärvi.

Kampanja tarjoaa kansalaisille tietoa eri vesiliikuntalajeista ja vesiturvallisuudesta. Tavoitteena on innostaa mahdollisimman monia aloittamaan uusi terveellinen ja hauska harrastus turvallisesti.

Viranomaisille ja järjestöille kampanja antaa uuden kanavan vesiturvallisuustietouden jakamiseen ja positiivisen julkisuuskuvan edistämiseen. Vesiliikunnan lajiliitoille kampanja tarjoaa mahdollisuuden esitellä toimintaansa ja hankkia uusia harrastajia sekä lisätä vesiliikunnan tunnettuutta ja arvostusta.  Järjestöille kampanja on myös tehokas jäsenhankintakeino.

Lisätietoja: www.suomivesille.fi, Markku Juhola puh. 0400 444 714

Markku Juhola
Melonta- ja Soutuliitto,
Puheenjohtaja Harraste-, nuoriso- ja tapahtumavaliokunta.