Polet – Rikala meloi vahvasti myös 200 m finaalissa

19.5.2013 Yleinen

Suomalaiskaksikko Pauliina Polet – Anne Rikala meloivat Tsekin Racicessa pidetyissä maailmancupin osakilpailuissa toistamiseen A-finaalissa. Tänään he sijoittuivat kajakkikaksikoiden 200 metrin kisassa kuudenneksi, mikä oli erinomainen jatko eiliselle 500 metrin seitsemännelle sijalle.

– Erittäin hieno kilpailu kaksikolta, joka pystyi petraamaan eilisestä alku- ja välierämelonnasta selvästi tämän päiväiseen finaaliin, jossa ero kärkeen jäi vain 1,4 sekuntiin. Veto vedolta kaksikon meno näyttää paremmalta ja tuottaa parempaa tulosta, kommentoi valmennuspäällikkö Pitkänen suojattiensa menoa.

Aamupäivällä miesten 500 metrin kisassa Miika Dietrich lähti rohkeasti tavoittelemaan B-finaalista voittoa, mutta veto ei vielä ihan loppumetreille asti kantanut ja sijoitus tiukassa finaalissa jäi viidenneksi. Loppusijoitus oli näin 14. Miika Nykänen sijoittui C-finaalissa sijalle 7, joten kokonaissijoitukseksi tuli 25. sija.

Myöhemmin iltapäivällä Rikala ja Dietrich melovat vielä kajakkiyksiköiden 5000 metrin kisassa.

Suomalaisten kisaottamukset myös Melonta- ja soutuliiton facebook-sivuilla. Kisojen viralliset sivut ja tulokset ovat osoitteessa: http://www.racice2013.com/.