Polet – Rikala välierävoittoon melonnan maailmancupissa

17.5.2013 Melonta Yleinen

Melonnan maailmancup jatkui tänään Tsekin Racicessa suomalaisittain loistosuorituksilla. Ensimmäistä kertaa kilpailuissa yhdessä meloneet Pauliina Polet – Anne Rikala voittivat oman välierämelonnan kajakkikaksikoiden 500 metrillä.

Valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen oli tyytyväinen kaksikon huikean hienosta vedosta ja venymisestä tasaisen erän ykköseksi. -Huomenna A-finaalissa jokainen sija on voitettu, mutta niin ylös tulosluettelossa pyritään kuin mahdollista. Tuuliset olosuhteet tekevät kisasta ennalta-arvaamattoman.

Myös miesten puolella nähtiin hieno onnistuminen, kun Miika Dietrich taisteli kajakkiyksiköiden 1000 metrin kisassa myös A-finaalipaikasta. -Se oli Miikan elämänsä paras veto ja huikean hieno taistelu, vaikka sijoitus oli välierissä lopulta viides eikä A-finaalipaikka ihan vielä lohjennut. 1000 metriä on olympiamatka, mikä lisää suorituksen arvoa, kommentoi Pitkänen. Tänään illalla Miika Dietrich meloo vielä kajakkiyksiköiden 500 metrin kisassa.

Kajakkikaksikoiden 1000 metrin kisassa Jeremy Hakala – Miika Nykänen meloivat niin ikään edellisviikonloppua paremmin ja selvittivät tiensä B-finaaliin.

Suomalaisten kisaottamukset myös Melonta- ja soutuliiton facebook-sivuilla. Kisojen viralliset sivut ovat osoitteessa: http://www.racice2013.com/