SUH haastaa Veneilyjaostojen jäsenet testaamaan uimataitonsa

13.5.2013 Yleinen

Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto haastaa Veneilyjaostojen jäsenet uimataidon testaamiseen.

SUH on tiedotus- ja koulutusorganisaatio, jonka tavoite on uimataidon kehittäminen ja ylläpito niin, ettei yksikään huku uimataidon puutteen vuoksi. Uimataito on paitsi kansalaistaito myös halpa henkivakuutus.

Liitto on vuodesta 2000 lähtien järjestänyt vuosittain Uimataitoviikon, jota vietetään viikolla 20. Tänä vuonna Uimataitoviikon teemana on uimataidon testaaminen pohjoismaisen uimataidon määritelmän mukaisesti. Lisäksi tuomme esille lasten uinninopetuksen tärkeyttä. Uimataitoviikkoon liittyen olemme haastaneet kansanedustajat testaamaan uimataitonsa ja olemaan esimerkkinä muille kansalaisille. Toivomme kansanedustajien haastavan oman paikkakuntansa valtuutetut ja muita sidosryhmiään.

Viikolla 20 toivomme mahdollisimman monen kansalaisen testaavan uimataitonsa. Monet uimahallit tarjoavat silloin erilaisia tapahtumia uimataitoon ja uintiin liittyen.

SUH:n haasteviesti Veneilyjaoston jäsenille.