Tulevaisuuden lupaus Jeremy Hakala nuorten EM-kisoissa 8.

29.6.2013 Yleinen

Nuori tulevaisuudenlupaus Jeremy Hakala meloi nuorten EM-kisoissa Puolan Poznanissa 18-vuotiaiden poikien 1000 metrin kajakkiyksiköiden finaalissa tänään hienosti kahdeksanneksi. Finaalipaikan Jeremy saavutti torstaina suoraan hyvän alkuerämelonnan jälkeen.

Myötätuuleen melottu kisa ei Jeremyä täysin tyydyttänyt. – Finaalisuorituksesta tuli perustekemistä, sillä myötätuuleen melominen on itselleni vaikeaa. Nyt olisi pitänyt ylittää itsensä, hyvää suoritusta vaatinut Jeremy totesi.

18-vuotiaalla Jeremyllä on kuitenkin melojana menestys vasta edessä ja selkeät tavoitteet tulevaisuudelle myös jo mielessä. – Tänä vuonna tavoitellaan vielä pääsyä senioreiden MM-kisoihin, mutta jossain tulevaisuudessa tähtäimessä on saavuttaa olympiakulta, nyt kun melonta on muodostunut itselleni päälajiksi, totesi uinnin SM-kultaakin talvella voittanut Hakala.

Tänään iltapäivällä Miika Dietrich meloo alle 23-vuotiaiden sarjassa vastaavalla 1000 metrin olympiamatkalla B-finaalissa.

Nuoret naiset myös vedossa

Pauliina Polet on odoteusti ollut vahvin suomalaisnaismeloja kisoissa. Pauliina meloi eilen alle 23-vuotiaiden 500 metrin välierästä A-finaaliin kukistaen kovassa loppumetrien taistelussa kilpasisarensa. 500 metrin A-finaali melotaan huomenna. Myös Oona Vasko oli erittäin lähellä 1000 metrin A-finaalipaikkaa, joka jäi eilisessä välierässä vain 8 tuhannesosasekunnin päähän.

Kisojen viralliset tulokset löytyvät kisaorganisaation sivuilta.

Ajantasaiset kisakuulumiset voi lukea Suomen melonta- ja soutuliiton facebook-sivuilta.