Valmentajan Ammattitutkinto käynnistyy Kisakallion Urheiluopistolla

10.9.2013 Yleinen

Liiton yhteistyökumppanilla Kisakallion Urheiluopistolla alkaa Valmentajan Ammattitutkinto -koulutus tammikuussa. Koulutuksen voi suorittaa nyt myös oppisopimuksella.

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja osaamista toimia valmentajana kansallisen tason kilpa- ja huippu-urheilussa, yksilö- ja joukkuelajien valmentajana, valmennuksen suunnittelu- ja koulutustehtävissä tai yrittäjänä pääasiassa liikunta-alan yhteisöissä.

Tutkinto on tarkoitettu ensisijaisesti valmennuksen parissa työskenteleville tai siitä kiinnostuneille jo valmennuskokemusta omaaville henkilöille. Näyttötutkintoon valmistavaan koulutukseen hakeutuvilta edellytetään työn tai harrastusten kautta saatua alan työkokemusta ja vähintään 2. tason valmentajakoulutusta tai muuta vastaavaa koulutusta ja osaamista. Liikunta-alan ohjaus- ja valmennuskokemus, työsuhde liittyen valmennukseen sekä alan työpaikka esim. liikuntaseurassa katsotaan hakijalle eduksi. Lajiliiton suositus on edellytys koulutukseen pääsylle.

Koulutus toteutetaan vuoden-puolentoista vuoden mittaisena monimuoto-opiskeluna muodostuen lähi- ja etäjaksoista sekä opintomatkasta. Lähiopetusjaksot pidetään Kisakalliossa. Etäjaksoilla tehdään oppimistehtäviä ja suoritetaan työssäoppimista alan työpaikoilla esim. liikuntaseurassa. Koulutukseen sisältyy mentorointiprosessi, jonka tavoitteena on tukea valmentajan ammatissa toimimista ja kehittymistä.

Koulutukseen haku on 25.10.2013 mennessä. Hakeminen tapahtuu hakulomakkeella. Osa hakijoita kutsutaan haastatteluun. Opiskelijavalinta tehdään hakulomakkeen, haastattelun ja lajiliiton suosituksen pohjalta. Hakulomake löytyy Kisakallion sivuilta.

Koulutuksen voi suorittaa myös oppisopimuksella. Oppisopimus tehdään työnantajan ja oppisopimuskeskuksen välille. Oppisopimuksesta saa lisätietoa oman paikkakunnan oppisopimuskeskuksesta. Oppisopimusopiskelijan kustannuksista (valmistava koulutus ja tutkintotilaisuudet) vastaa oman paikkakunnan oppisopimuskeskus. Tutkintomaksun 58 e opiskelija maksaa itse. Lue lisää: www.oppisopimus.net

Esite

Kisakallion Urheiluopisto, www.kisakallio.fi