Ratamelojien maailmancup-kiertue kantoi kaksi A-finaalisuoritusta

28.5.2014 Yleinen

Ratamelonnan tämän vuoden maailmancup-kiertue on nyt ohitse, kun viikonloppuna kisattiin Szegedissä 52 maan voimin kevään viimeisistä maailmancup-suorituksista. Suomalaiset kerryttivät maailmancupista kokonaisuutena kaksi A-finaalisuoritusta, kun kaksikko Miika Nykänen – Jeremy Hakala sijoittuivat Milanossa sijalle 6. ja Oona Vasko meloi Racicessa sijalle 9.

Szegedissä suomalaisista olivat mukana yksikköä melovat Oona Vasko ja Miika Dietrich. Haastavissa ja epätasaisissa olosuhteissa saavutettiin kaksi B-finaalipaikkaa: Oona 1000 metrillä ja Miika 500 metrillä.

Kaikkiaan maailmancup nosti kuitenkin uusia urheilijoita niin A-finaali kuin B-finaalitasollekin. – Kaksikon ja Oonan A-finaalisuoritukset olivat tuloksellisesti parasta antia, mutta uusien aluksien nousu B-finaalitasolle oli myös hyvä asia. Miika Dietrich esiinmarssi yksiköllä jää odottamaan nyt kesää. Kesää kohti voimme jatkaa harjoittelua levollisin mielin, sillä maailmancupiin ei tehty herkistelyä ja liikuimme kuitenkin kohtuullisella tasolla, summaa valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen.

Melojien kausi jatkuu nyt kotimaassa Häme-Regattassa 7.-8. kesäkuuta ja sen jälkeen valmennusleireillä Kisakalliossa. Kesän tavoitteina ovat ensin EM-kisat Brandenburgissa 11.-13. heinäkuuta ja päätavoitteena MM-kisat Moskovassa 7.-10. elokuuta.

Maailmancup-kiertueen tulokset löytyvät kisasivuilta:

Milanon maailmancup
Racicen maailmancup
Szegedin maailmancup

Seuraa myös ratamelontamaajoukkueen facebook-sivuja sekä liiton sivuja