Opiskelijoiden soudun MM-kilpailut 2016

14.9.2015 Kilpailu Soutu Yleinen

14. opiskelijoiden soudun MM-kilpailut järjestetään Poznanissa, Puolassa 2.-4.9.2016. Ensi vuoden kilpailuihin voivat osallistua 1.1.1988 – 31.12.1998 syntyneet korkeakouluopiskelijat (yliopisto- tai ammattikorkeakoulu) sekä 1.1.2015 jälkeen korkeakoulusta valmistuneet. Opiskelijoiden MM-kilpailut on tarkoitettu ensisijaisesti lajiliittojen maajoukkueisiin/ valmennusryhmiin kuuluville urheilijoille.

Olympiakomitea ilmoittaa suomalaisurheilijat opiskelijoiden MM-kisoihin lajiliittojen tekemien esitysten pohjalta. Olympiakomitea myöntää OMM-kisoihin valittaville suomalaisosallistujille (urheilijat + valmennus ja huolto) harkinnanvaraisen taloudellisen tuen, joka kohdistetaan ulkomaan matkakuluihin ja osallistumismaksuihin. Lähtökohtaisesti tuki on kolmanneksen edellä mainituista kuluista. Osallistumismaksu on enintään 70 euroa/ vrk/ hlö ja se kattaa täyden ylläpidon (majoitus, ruokailut, kuljetukset jne.) kisojen ajan. Olympiakomitea maksaa tuen lajiliiton tilille ja se suunnataan ensisijaisesti lajeille, jotka sisällyttävät opiskelijoiden MM-kisat omaan talous- ja toimintasuunnitelmaansa osana lajin huippu-urheilutoimintaa.

Ilmoittaisitteko alustavasta kiinnostuksesta osallistua opiskelijoiden soudun MM-kilpailuihin 2016 viimeistään 30. lokakuuta 2015 mennessä!

Vuonna 2016 järjestetään opiskelijoiden MM-kilpailuja 34 lajissa. Kilpailuja pidetään joka toinen vuosi lajeissa, jotka eivät kuulu universiadien vakituiseen lajiohjelmaan. Opiskelijoiden MM-kisoista vastaa kansainvälinen opiskelijaurheiluliitto FISU, jonka jäsenjärjestö Suomessa on Opiskelijoiden Liikuntaliitto (OLL). Olympiakomitea otti vetovastuun opiskelijahuippu-urheilusta 1.1.2015 alkaen OLL:n ja OK:n keskinäisen sopimuksen pohjalta.

Lisätietoa:

Jukka Tirri