Soudun maailmancupin osakilpailu Luzernissa 10.-12.7.

Soudun maailmancupin vuoden 2015 viimeinen osakilpailu soudetaan perinteisesti Luzernissa, Sveitsissä. Suomesta mukana on seitsemän urheilijan joukkue.

Suomen melonta- ja soutuliiton tiedote, 9.7.2015

Soudun maailmancupin osakilpailu Luzernissa 10.-12.7.

Suomalaisista kisoissa ovat mukana miesten yksikössä Robert Ven (M1x), naisten pariairokaksikossa Ulla Varvio – Eeva Karppinen (W2x), miesten perämiehettömässä kaksikossa Antti Kilpeläinen – Joel Naukkarinen ja miesten kevyessä pariairokaksikossa Joonas ja Juho-Pekka Petäjäniemi (LM2x). Luzern on suomalaisille viimeinen kansainvälinen kilpailu ennen kauden päätavoitetta syyskuun alussa soudettavia MM-kilpailuja.

-Luzern on tärkeä etappi kohti MM-kilpailuja. Siellä on viimeinen mahdollisuus saada kokemusta kovasta kansainvälisesta kilpailusta ennen MM-kilpailuja. Huippukunto on kuitenkin tähdätty vasta loppukesän MM-kilpailuihin, joissa jaetaan ensimmäiset Rion olympialaisten maapaikat, kertoo olympiasoudun valmennuspäällikkö Ilona Hiltunen.

Kilpailujen alkuerät soudetaan perjantaina aamupäivällä. Perjantaina iltapäivällä soudetaan mahdollisia keräilyeriä. Lauantaina vuorossa on välierät sekä C- ja D-finaalit. B- ja A-finaalit soudetaan sunnuntaina.

Luzernin maailmancupiin osallistuu kaiken kaikkiaan 45 maata.

Kisojen liveseuranta ja tulokset ovat osoitteessa: http://www.worldrowing.com/.

Urheilijaprofiilit ja linkit urheilijoiden omille sivuille: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/soudun-valmennusryhmatoiminta/urheilijaprofiilit/

Soutumaajoukkueen facebook-sivut: https://fi-fi.facebook.com/Soutumaajoukkue

soudun valmennuspäällikkö
Ilona Hiltunen