Suomalaiset A-finaaleissa sijoilla 7 ja 9

Ratamelonnan Maailmancup Kööpenhamina 29-31.5.2015

Suomalaiset A-finaaleissa sijoilla 7 ja 9

Oona Vasko seitsemäs

Tänään nähtiin Oona Vaskolta ehjä suoritus K1 1000m A-finaalissa. Kovassa vastatuulessa käydyssä finaalissa Oona meloi tasavahvasti läpi kilpailumatkan kamppaillen sijoista 6-9. Loppumatkalla Oona piti vauhdin hyvin ja kävi kovaa kamppailua aina loppumetreille saakka ollen maalissa seitsemäntenä.

Jeremy Hakala ja Miika Dietrich yhdeksänneksi

Suomen kaksikko oli erittäin kovan paikan edessä K2 1000m A-finaalissa kun kovassa vastatuulessa käydyssäto finaalissa viereiseltä radalta starttasi Saksa. Kovasta alkuvauhdista tunnettu Saksa repi alkumatkan todella kovaa, mihin suomen kaksikolla ei ollut eväitä vastata, jolloin Jeremy Hakala ja Miika Dietrich joutuiva etenemään pitkän osan matkaa Saksan peräaalloissa. Lopputuloksena  9. sija. “Ero kärkeen venyi liian isoksi, ja haaveet top 6 -sijoituksesta kariutuivat käytännössä jo alkumatkan aikana. Positiivista oli, että vaikeista olosuhteista huolimatta pojat taistelivat hyvin vielä loppumetreille aina sijasta 6. saakka.” analysoi valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen tulosta.

Lisätiedot ja urheilijahaastattelut: Valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen, +358 400 355 523, petteri.pitkanen(ät)melontajasoutuliitto.fi

MC Copenhagen Tulospalvelu: http://canoeworldcup2015dk.spotfokus.pt/index.php?page=timetable-and-results-2

Kayakteam Finland facebook: https://www.facebook.com/pages/Kayak-Team-Finland-Ratamelontamaajoukkue/548688661828734?fref=ts