Freestylemelonnan Suomen mestaruudet Tuomas Kaukolalle ja Anni Mykkäselle

TIEDOTE  18.6.2016

SUOMEN MELONTA- JA SOUTULIITTO / FREESTYLEJAOSTO

FREESTYLEMELONNAN SUOMEN MESTARUUDET RATKOTTIIN KESÄISEN KOLEASSA SÄÄSSÄ

Lauantaina 18.6. Kotkan Pernoonkoskilla melotut Freestylemelonnan SM-kilpailut kokosivat Suomen freestylemelonnan huiput Kymijoelle. Kesäisen koleassa säässä järjestetyt kilpailut tarjosivat yleisölle viihdettä ilmavien volttien ja näyttävien temppujen merkeissä. Suurin jännitysnäytelmä nähtiin miesten finaalissa.

Kymijoen Pernoonkoskien Kinkkubingo-stoppari tarjosi hyvät puitteet freestylemelonnan SM-kilpailuille, joissa mestaruuksia oli tavoittelemassa yhteensä 20 melojaa. Karsintojen kautta pääsi viisi melojaa jokaisesta sarjasta finaaliin, jossa kolmesta suorituksesta paras ratkaisi lopullisen sijoituksen.

Freestylemelonnan SM-kilpailujen miesten sarjan finaalista muodostui todellinen jännitysnäytelmä., Haastajan asemasta kisaan lähtenyt nuori Visa Rahkola onnistui kasaamaan heti ensimmäiselle finaalikierrokselle kaikki vaikeimmat freestyleliikkeet näyttäväksi sarjaksi. Moninkertainen Suomen mestari Tuomas Kaukola onnistui kuitenkin vastaamaan haasteeseen ja varmisti mestaruuden todella ilmavilla volttiliikkeillä. Finaalien viimeisellä kierroksella jo varmalta näyttänyt kärjen järjestys muuttui, kun alkuerien jälkeen neljännellä sijalla ollut Vili Volotinen onnistui paineen alla viimeisellä kisarunillaan pudottamaan tasaisen varmasti meloneen tiimikaverinsa Rahkolan pronssille.

Naisten sarjassa alkuerien jälkeen toiselta sijalta finaaleihin lähtenyt Anni Mykkänen onnistui saamaan parhaan kisasuorituksena tiukkaan paikkaan finaalien toisella kierroksella. Toiselle sijalle meloi Jonna Kuronen ja kolmanneksi kevään EM-kisoissa kahdeksanneksi sijoittunut Paula Varonen.

Vuoden tauon jälkeen juniorsarja melottiin sekasarjana. Voiton vei järjestävää seuraa Kohinaa edustava Lauri Kuuskoski näyttävillä kärrynpyöräliikkeillä. Toiselle sijalle meloi Miika Sorjonen ja kolmanneksi Riina Aho.

Ikämiehissä voittoon meloi puhtaita liikkeitä esittänyt ja ensimmäistä vuottaan sarjassa melova Tuomas Kuronen, toiseksi Harri Myllynen ja kolmanneksi Tomi Kallio-Könnö.

Ensimmäistä kertaa melotussa ikänaisten sarjassa voiton vei Jonna Kuronen, toiseksi tuli Paula Varonen ja kolmanneksi Irma Heltola.

TAPAHTUMAJÄRJESTÄJÄ: KOHINA-koskimelonta ry,  www.kohinaa.com

LISÄTIEDOT JA HAASTATTELUPYYNNÖT: Tuula Jokinen, 040 737 1771, tuula.jokinen@kohinaa.com

TULOKSET

Freestylemelonnan SM-kilpailut 18.6.2016 Kotkassa, Kymijoen Pernoonkoskilla.

Miehet:
1. Tuomas Kaukola, Kyrönjoen KoskiHäjyt