Soudun MM-kilpailut Rotterdamissa 21.-28.8.

20.8.2016 Kilpailu Soutu Yleinen

Soudun MM-kilpailut alkavat lauantaina 21.8. Rotterdamissa, Hollannissa. Suomesta mukana on kaksi urheilijaa. MM-kilpailuissa soudetaan ensimmäistä kertaa yhtäaikaisesti seniorien, alle 23-vuotiaiden ja juniorien MM-titteleistä. Olympiavuonna seniorien MM-kilpailuissa soudetaan vain niissä veneluokissa, jotka eivät ole olympialaisten ohjelmassa.

Alle 23-vuotiaiden miesten yksikössä Suomea edustaa Joonas Jousimo. Jousimon kilpailut alkavat alkuerillä sunnuntaina klo 10.55 Suomen aikaa. Alle 23-vuotiaiden miesten sarjassa kilpailee yhteensä 26 yksikkösoutajaa. Kilpailut ovat Jousimolle toiset 23-vuotiaiden MM-kilpailut. Viime vuonna Jousimon sijoitus MM-kilpailuissa oli 18.

Seniorien MM-kilpailussa Juho-Pekka Petäjäniemi soutaa miesten kevyessä yksikössä. Kilpailut ovat Petäjäniemelle seniorien MM-tasolla ensimmäiset. Toukokuussa EM-kilpailuissa Petäjäniemi souti sijalle 12. Petäjäniemen veneluokassa on yhteensä 25 kilpailijaa. Petäjäniemen kilpailut alkavat alkuerillä maanantaina klo 17.55 Suomen aikaa.

Kilpailut kestävät viikon huipentuen finaaleihin. Alle 23-vuotiaiden MM-lähtöjen finaalit soudetaan perjantaina 26.8. ja seniorien MM-lähtöjen finaalit soudetaan lauantaina 27.8.

Kilpailuissa soutaa yhteensä 1890 urheilijaa 70 eri maasta.

Kisojen liveseuranta ja tulokset ovat osoitteessa: http://www.worldrowing.com/.

Urheilijaprofiilit ja linkit urheilijoiden omille sivuille: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/soudun-valmennusryhmatoiminta/urheilijaprofiilit/

Soutumaajoukkueen facebook-sivut: https://fi-fi.facebook.com/Soutumaajoukkue

soudun valmennuspäällikkö