Soudun yksiköiden ja kaksikoiden Suomen mestaruudet ratkotaan su 3.7. Tampereella

1.7.2016 Soutu Yleinen

TIEDOTE 1.7.2016

Suomen Melonta- ja Soutuliitto

SOUDUN YKSIKÖIDEN JA KAKSIKOIDEN SUOMEN MESTARUUDET RATKOTAAN SU 3.7. TAMPEREELLA

Olympialuokkien soudun SM-kilpailut kokoavat Suomen huiput tulevana viikonloppuna Tampereen Kaukajärvelle. SM-kilpailuissa ratkotaan aikuisten sarjojen yksiköiden ja kaksikoiden mestaruudet.

Miesten yksikössä mukana on muun muassa Hämeenlinnan Soutajien Robert Ven, joka puolustaa viime vuoden mestaruutta. Ven sijoittui aiemmin keväällä EM-kilpailuissa miesten yksikössä kahdeksanneksi ja taisteli tiukasti olympiakarsinnoissa pääsystä Rion olympialaisiin jääden olympiapaikasta niukasti. Yksikössä lähtöviivalla ovat myös olympiapaikkaa perämiehettömässä kaksikossa tavoitelleet Nesteen Soutajien Antti Kilpeläinen ja Joel Naukkarinen.

Naisten yksikössä valta vaihtuu, sillä usean vuoden peräkkäin mestaruuden voittanut Takon Soutajien Ulla Varvio ei starttaa yksikkölähtöön. Varvion kanssa pariairokaksikossa niukasti olympiapaikasta jäänyt  ja EM-kilpailuissa kahdeksanneksi sijoittunut Nesteen Soutajien Eeva Karppinen sen sijaan kisaa yksikössä ja saa vastaansa mm. viime vuoden pronssimitalistin Takon Soutajien Johanna Haaviston.

Myös naisten ja miesten kaksikoissa sekä kevyen luokan yksiköissä on odotettavissa jännittäviä ja tasokkaita kilpailuita. Kaksikot soudetaan seurajoukkuein, joten lähtölinjalla on useita uusia kokoonpanoja.

Kilpailut alkavat alkuerillä ja keräilyerillä lauantaina 2.7. klo 11. Finaalit soudetaan sunnuntaina 3.7. klo 9.30 alkaen.

Aikuisten sarjan SM-lähtöjen lisäksi viikonloppuna Kaukajärvellä soudetaan myös useita kansallisen regatan juniorilähtöjä.

Lisätiedot ja lähtölistat: http://takonsoutajat.fi/kaukajarvi2016/index.htm