Suomen miehille villi kortti kanoottipoolon MM-kilpailuihin

23.3.2016 Kilpailu Yleinen

Suomi sai Kansainväliseltä Kanoottiliitolta ICF:ltä villin kortin miesten sarjaan kanoottipoolon MM-turnaukseen. Turnaus järjestetään 29.8.–4.9.2016 Syrakusassa Etelä-Italiassa. Joukkueen valmistautuminen on alkanut ja tarkemmat joukkueen valintakriteerit on julkaistu.

MM-turnaus Italiassa 29.8.–4.9.2016

Suomen miehet ovat saaneet Kansainväliseltä Kanoottiliitolta ICF:ltä villin kortin kanoottipoolon MM-turnaukseen 29.8.–4.9. Turnaus pelataan Italian Syrakusassa.

Suomen miehet ovat asettaneet turnauksen tavoitteeksi nousun keskikastin maaksi. Miesten sarjaan osallistuu 24 maata ja yhteensä joukkueita MM-turnaukseen osallistuu yli 70. Turnauksessa taistellaan miesten sarjan lisäksi myös naisten sekä alle 21-vuotiaiden naisten ja miesten maailmanmestaruuksista.

Valmistautuminen on jo alkanut

Suomen miesten valmennusryhmä on aloittanut turnaukseen valmistautumisen ja vahvoina teemoina harjoittelussa ovat kestävyys, taktiikka ja viimeistely. Lopullinen joukkue turnaukseen valitaan touko-kesäkuussa, valintakriteerit on julkaistu valmennusryhmän verkkosivuilla.

Valmennusryhmä valmistautuu MM-turnaukseen maailman suurimmassa kanoottipooloturnauksessa Saksan Essenissä 14.–16.5 ja elokuussa Tanskan Skovshoved Openissa.

Seuraa joukkueen matkaa kohti MM-turnausta Facebookissa eli täällä!

Lisätietoja:

Antti Löppönen