Jussi Järventaus liiton uusi puheenjohtaja

11.11.2017 Liitto

Jussi Järventaus on valittu Suomen Melonta- ja Soutuliiton uudeksi puheenjohtajaksi. Helsingissä 11.11.2017 kokoontunut syyskokous valitsi Järventauksen yksimielisesti. Järventauksen kausi on kaksivuotinen.

– Suomi on tuhansien järvien maa ja meillä on pitkä rannikko ja hieno saaristo. Melonta ja soutu ovat kansallisliikuntaamme. On hienoa tehdä sen eteen töitä, Jussi Järventaus korosti esittelypuheessaan.

Järventaus korostaa yhteistyötä ja yhteishenkeä. Hän myös kiittelee, että liiton toiminnan pohja on hyvässä kunnossa.

Jussi Järventaus on arvostettu yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka on toiminut 20 vuotta Suomen Yrittäjien toimitusjohtajana ja reilun vuoden oikeusministerinä. Eläkkeelle Järventaus jäi Suomen Yrittäjistä vuosi sitten. Vapaa-ajallaan hän harrastaa muun muassa kuntomelontaa.

Puheenjohtajakautensa vuoden lopussa päättävä Ralf Sund onnittelee uutta puheenjohtajaa. Kuva: Kai Lindqvist