Retkimelontafoorumi pohti retki- ja virkistysmelonnan tulevaisuutta

9.10.2018 Melonta Yleinen

Retkimelontafoorumiin sunnuntaina 7.10. Merimelojien vajalle oli kokoontunut noin 40 hengen joukko retkimelontaseurojen, latuyhdistysten ja yritysten väkeä pohtimaan retki- ja virkistysmelonnan tulevaisuuden näkymiä.

Tilaisuuden avasi Melonta- ja Soutuliiton puheenjohtaja Jussi Järventaus. Suomi Meloo -tapahtuman toiminnanjohtaja Kari Hellström kävi läpi Suomi Meloo -tapahtuman nykytilaa ja esitteli vuoden 2019 reitin. Suomi Meloo melotaan kesäkuussa Kihniöstä Saloon. Janne Pyykkö kertoi tilaisuudessa ääriretkeilystä. Suomen Ladun toiminnanjohtaja Eki Karlsson vastaili  jokamiehenoikeutta koskeviin kysymyksiin.

Vilkkaassa keskusteluissa esille nousi erityisesti kolme keskeistä teemaa: olosuhdetyö ja vaikuttaminen, koulutus sekä seurakehittäminen. Näiden teemojen työstäminen jatkuu perustettavassa retkijaostossa sekä liiton toimistolla.