Suomalaismelojilla onnistunut avauspäivä junioreiden ja alle 23-vuotiaiden MM-kilpailuissa

26.7.2018 Kilpailu Yleinen

Ratamelonnan junioreiden ja alle 23-vuotiaiden MM-kilpailuissa Bulgarian Plovdivissa suomalaismelojat onnistuivat avauspäivän alkuerissä. Kaikki päivän suomalaismelojat selvittivät tiensä välieriin.

Alle 18-vuotiaiden miesten yksikön 1000 metrillä Eetu Kolehmainen oli alkuerässään kuudes ja selvitti tiensä perjantain välieriin. Kaksikon 1000 metrillä puolestaan Jaakko Hippeläinen ja Matias Ylisiurua etenivät alkueränsä viidennellä sijalla samoin välieriin.

Tyttöjen alle 18-vuotiaiden 200 metrillä Emma Nieminen oli  vakuuttava. Hän meloi alkueränsä kolmanneksi ja jatkaa kilpailuaan välierissä. Myös poikien 200 metrin yksikössä Otto Sivula varmisti paikkansa jatkoon alkuerän neljännellä sijallaan. Päivän päätti Emma Malmsten alle 23-vuotiaiden naisten yksikön 200 metrillä. Myös Emma eteni ajallaan välieriin.

MM-kilpailuiden ensikertalainen Emma Nieminen oli tyytyväinen päivän melontaan:

– 200 m alkuerä sujui omia odotuksia paremmin, ja sijoitus riitti hyvin lauantain välieriin. Startissa kaivataan vielä lisää räjähtävyyttä ja pitoa, mutta vedon toisella satasella kirin kärkeä kiinni nostaen hyvin vauhtia. Fiilis kisoissa on tosi hyvä, vaikka kisaaminen itseä vanhempia vastaan vähän jännittääkin, analysoi avausvetoaan Emma Nieminen.

– Kilpailuihin valmistautuminen meni hyvin, keli oli hyvä, kajakkimme kulki hyvin ja melonta oli isoa ja rentoa. Ennen vesille menoa startti jännitti, mutta kun pääsimme vesille, jännitys katosi lähes täysin ja kykenimme keskittymään hyvin kisaan. Kisassa vauhdinjako oli hyvä, mutta voimat tulisi jakaa tasaisemmin koko matkalle, että pääsisimme parhaaseen mahdolliseen suoritukseen, kertaavat päivän alkueräänsä puolestaan kaksikossa meloneet Jaakko Hippeläinen ja Matias Ylisiurua.

Kilpailut jatkuvat perjantaina suomalaisten osalta 1000 metrin välierillä ja finaaleilla.

Tulokset kokonaisuudessaan: http://results.imas-sport.com/imas/regatta.php?competition=wettkampf_184