Tule seuraamaan kanoottipoolon SM-kisoja Vantaalle 6.-7.7. 2019.

5.7.2019 Yleinen

Kanoottipoolon SM-turnaus 2019 järjestetään viime vuoden tapaan osana SM-viikkotapahtumaa Vantaan Kuusijärvellä. Mestaruudesta kamppailee seitsemän joukkuetta. Lisäksi järjestetään maajoukkue vs All Stars -harjoitusottelu.

SM-viikon myötä järjestelyissä on otettu aiempaa selkeämmin huomioon lajin ulkopuolinen yleisö ja näyttävyyteen on panostettu. Luvassa onkin vauhdikasta pelaamista ja tiukkaa vääntöä.

“Ison kanoottipooloturnauksen järjestäminen pääkaupunkiseudulla on suhteellisen helppoa, kun tekijöitä ja muitakin resursseja on lähellä. Tämän vuoden järjestelyillä pyrimme luomaan pohjan sille, että me tai joku muu organisaatio voi järjestää yhtälailla näyttävän SM-turnauksen missä tahansa päin suomea, oli kyseessä sitten osa SM-viikkoa tai ihan itsenäinen tapahtuma”, kuvailee kilpailun johtaja Aarne Miettinen järjestelyjä.

“Olemme ottaneet aktiivisemman roolin laijn kuvaamisen kanssa. Viime vuoden miehitettyjen tv-kameroiden sijaan tämän vuoden kuvaus tehdään vähemmän henkilöstöä vaativien robottikameroiden avulla. Kyseessä on järjestely, jota olemme menestyksekkäästi jo jonkin verran testanneet uimahalliturnauksissa viime vuosina”, Miettinen jatkaa.

Sunnuntain finaali esitetään suorana Yle Areenasta ja muita viikonlopun pelejä voi seurata live-streamista kanoottipoolo.fi -sivustolla.

Kuusijärvellä myös muita lajeja

SM-viikko kokoaa Vantaalle useiden lajien SM-kilpailut samalle viikolle. Ulkoilualueella järjestetään viikonlopun aikana myös hengenpelastuksen ja rantavesipallon SM-kilpailut. Kuusijärven lisäksi tapahtumia on viikonlopun aikana ja edeltävinä päivinä mm. Myyrmäen urheilupuistossa sekä Malmin lentokentällä.

Paikalle odotetaan runsasta yleisöä ja myös Yle osallistuu SM-viikkoon tekemällä eri lajien tapahtumista uutisointeja, sekä lähettämällä lajeista ja finaaleista koosteita ja suoria kilpailulähetyksiä.

Lisätietoja SM-viikosta tapahtuman omilta internet-sivuilta

Seuraa myös Kanoottipoolon tiedotus-kanavia

Maajoukkueen facebook-sivut

Kanoottipoolo.fi -sivusto