Helsinki kehittää melontaolosuhteita

17.12.2020 Melonta Yleinen

Helsingin kaupunginvaltuusto on hyväksynyt 9.12.2020 aloitteen melontalajien harrastusmahdollisuuksien parantamiseksi.

Helsinki kehittää melontaolosuhteita

Helsingin kaupunginvaltuusto on hyväksynyt 9.12.2020 kokouksessa Valtuutettu Mai Kivelän (Vas) ja 18 muun valtuutetun esittämän aloitteen, että kaupunki edistää melontalajien harrastusmahdollisuuksia parantamalla rantautumispaikkoja ja tiedotusta sekä tarjoamalla säilytyspaikkoja melontavälineille.

Kivelän aloitteessa todetaan, että: “Melontaseuroille on vuokrattu tiloja välineiden varastoimista ja muuta toimintaa varten, mutta varastointitilat ovat tällä hetkellä täynnä eivätkä seurat pysty ottamaan uusia jäseniä tilanpuutteen vuoksi.

Luonteva paikka melontavälineiden varastoinnille olisi pienvenesatama, joita Helsingissä on 77. Pienvenesatamissa sijaitsevat laiturit eivät kuitenkaan sovellu kajakkien lähtölaitureiksi, koska ne ovat liian korkeita. Melontavälineille tulisi hankkia uutta varastointitilaa ja rakentaa niille soveltuvia laitureita.”

Kaupunginhallitus on päätöksessään lisäksi edellyttänyt, että melontalajeille soveltuvia rantautumispaikkoja ja uusia säilytyspaikkoja vielä kartoitetaan.

Maj Kivelän aloite

Valtuuston 9.12.2020 kokouksen päätöstiedote