Huomioikaa luonnonsuojelualueet

24.4.2020 Yleinen

Viikin Vanhankaupunginlahden luonnonsuojelualueella on havaittu meloja kielletyllä alueella.

Melaveikkojen puheenjohtajan Risto Lehtisen viesti melojille:

Pääkaupunkiseudun melojat: HUOMIO! Eilen 23.4.2020 Viikin Vanhankaupunginlahden luonnonsuojelualueella on havaittu meloja ehdottomasti kielletyllä alueella. Kivinokan ja Lammassaaren välisen linjan pohjoispuolelle ei ole mitään asiaa. Purolahden Lintutornista havaittiin merikotkien poistuneen pesästään tämän melojan haahuilun takia. Pyydän, että pk-seudun vastuulliset melontaseurojen jäsenet välittävät tämän viestin jäsenistölleen. Tarkka kartta kielletystä alueesta on tässä:

Helsingin asettamat rajoitukset on ohjeistettu näin:

Vaikka suurin osa melojista on järjestäytymättömiä, pyydän, että jakaisitte tämän viestin jäsenistöllenne tai asiakkaillenne. Kyse on melonnan ja melojien maineesta. On turha vaatia olosuhteiden kehittämistä, jos edes lähiympäristön vesilläliikkumisohjeita ei noudateta. Mielestäni melonnan aluerajoitukset kuuluvat perusasioihin, jotka on syytä käydä läpi esimerkiksi melontakouluissa.

Melontaterveisin Risto Lehtinen