Koronaviruksen vaikutukset kilpailuihin ja tapahtumiin – julkaistu 26.3.

9.4.2020 Kilpailu Liitto

Reagointiajaksi tapahtumien ja kilpailujen osalta on toistaiseksi sovittu yksi kuukausi.

SMSL tiedote 26.3.2020

Koronavirustilanne on elänyt erittäin nopeasti ja sen vaikutuksia on vaikea arvioida kovin pitkälle.

Liiton hallitus katsoi, että tällä hetkellä sopiva reagointiaika eri tapahtumille on yksi kuukausi. Tapahtumien peruutuksista tai siirroista siis tulisi päättää viimeistään yhtä kuukautta ennen tapahtumaa. Nykytilanteessa mitään järjestettyä toimintaa ei voi toteuttaa, mutta omaehtoista liikuntaa tulee suosia. Kansallisten kilpailujen ja SM-kilpailujen osalta kilpailujen järjestäjä, lajijaosto/KVVK ja liiton toimisto reagoivat voimassa olevaan tilanteeseen liiton hallituksen linjausten pohjalta.

Tahtotila on, että kesän aikana pystytään järjestämään toimintaa, kilpailutapahtumia ja harjoituksia epidemiatilanteen sen salliessa, mutta sen täytyy olla turvallista ja terveellistä. Esimerkiksi, jos SM-kilpailuja ei pystytä alkuperäisessä aikataulussa järjestämään, pyritään niille ensisijaisesti etsimään uusi ajankohta.

Listaus perutuista tai siirretyistä kilpailuista:

18.4.2020 Myllykoski Bigwater – peruttu
19.4.2020 IceBREAK – peruttu
25.4.2020 Ergomaraton SM – peruttu (etsitään mahdollisesti uutta ajankohtaa)
30.5.2020 Freestyle SM – peruttu
31.5.2020 Boatercross SM – peruttu
16.5.2020 Maratonmelonnan Suomen Cup – peruttu
23.-25.5.2020 Kanavasoudut – peruttu (etsitään uutta ajankohtaa)
6.6.-7.6.-2020 Kirkkoveneiden keskimatkan ja pienveneviestin SM-kilpailut – peruttu