Pirkan Soudun tiedote 28.5.2020

28.5.2020 Soutu Yleinen

Julkaistu 28.5.2020

42. Pirkan Soudun järjestäminen

Elokuun alussa järjestettävä 42. Pirkan Soutu on klassinen kuntoilijoita sekä SM-kisaajia keräävä tapahtuma, jossa yhdistyvät sekä tavoitteellinen urheilusuoritus että itsensä haastaminen hyvässä seurassa. Pirkan Soudun sarjat kattavat monipuolisesti soutu- ja melontalajeja mahdollistaen tapahtuman suorittamisen joko yksittäisenä tapahtumana tai osana Pirkan Kierrosta.

Koronaepidemia vaikuttaa myös Pirkan Soudun järjestelyihin ja tapahtumajärjestäjänä haluamme noudattaa viranomaisten antamia kokoontumisrajoituksia, suosituksia turvaväleistä ja lähikontaktien välttämisestä. Tapahtuman turvallisen toteuttamisen takia olemme päättäneet jakaa tapahtuman kahdelle eri päivälle, jolloin Pirkan Soudun sarjojen järjestäminen toteutuu seuraavasti:

Lauantaina 1.8 järjestetään kuntosoutu- ja melontasarjat sekä coastal-soudun pitkän matkan SM-kisa. Lisäksi lauantaina 1.8 järjestetään myös puuvenesoudun keskimatkan SM-kisa. Lähdöt tapahtuvat porrastetusti klo 9.30 alkaen. Aamun lähtöjen jälkeen järjestetään kirkkoveneiden toinen aalto klo 16 alkaen.

Sunnuntaina 2.8 järjestetään kirkkoveneiden kisasarjat klo 10.15 alkaen. Tällä hetkellä kesäkuun loppuun asti voimassa oleva Melonta- ja Soutuliiton hallituksen antama suositus rajoittaa kirkkovenesoudun harrastamisen enintään 8 + 1 miehistöllä. Seuraamme viranomaisten antamia ohjeita koronalta suojautumiseen sekä Melonta- ja Soutuliiton antamia tulevia suosituksia kirkkovenesoudun toteuttamisesta ja nämä ohjeistukset tulevat vaikuttamaan myös Pirkan Soudun kirkkovenesarjojen järjestämiseen. Lopullinen päätös lauantain 1.8 kirkkoveneiden toisen aallon ja sunnuntain 2.8 kirkkoveneiden kisasarjojen osalta tehdään kesäkuun loppuun mennessä.

Pirkan Soudun järjestelyissä huomioidaan myös riskiryhmään kuuluvien turvallisuus ja julkaisemme turvallisuusjärjestelyistä erilliset ohjeet ennen tapahtumaa. Näillä aikataulujen muutoksilla pyrimme mahdollistamaan Pirkan Soudun toteutumisen niin eri soutu- ja melontasarjoissa kilpaileville kuin Pirkan Kierroksen osallistujille.

Tapahtumaan ilmoittautuminen ja tarkempia tietoja osoitteessa: www.pirkankierros.fi

Lisätietoja antavat Pirkan Soudun puolesta Juha Hänninen 0400 528 154 ja Kirsi-Maria Pänttönen 040 577 8047, sähköposti pirkansoutu@takonsoutajat.fi