Suomen hallitus valmistelee valmiuslakia – Rajoituksia toimintaan ja vaikutuksia selvitetään

17.3.2020 Liitto

Suomen hallitus on päättänyt monista eri rajoituksista, jotka koskevat myös jäsenistömme toimintaa. Liiton jäsenseuroihin vaikuttavia asioita ovat esimerkiksi harrastustilojen sulkeminen. Seurojen tulee noudattaa omalta osaltaan tätä hallituksen linjausta ja keskeyttävän järjestäytyneen toimintansa rajoitusten voimassaoloon saakka. Omaehtoista liikuntaa ja harjoittelua voi edelleen harrastaa ulkotiloissa.

Kevään toimintaan tämä yleinen tilanne tulee vaikuttamaan merkittävästi.

• Indoor Rowing Challenge Finland -tapahtumat perutaan tältä keväältä.
  • Keskeytämme toukokuun Freestylen ja Boatercross SM-kilpailujen ilmoittautumisen toistaiseksi.

Kokoukset ja koulutukset suositellaan siirrettäväksi eteenpäin tai pidettävän etäyhteydellä. Selvitämme suosituksia järjestöjen kevätkokousten pitämiseksi. Toukokuun lopulle suunnitellun nuorten ohjaajakurssin tilanne on vielä avoin ja sen tilanteesta ilmoitetaan myöhemmin.

Otetaan huomioon riskiryhmät kaikessa toiminnassamme ja toimitaan vastuullisesti. Sairaana ei tule kenenkään nyt liikkua ja lähikontakteja pyritään kaikilta osin välttämään epidemian leviämisen estämiseksi.

Selvitämme muita vaikutuksia kevään ja alkukesän ohjattuihin melonta- ja soutuharjoituksiin, retkiin, melonnan peruskursseihin sekä muuhun seurojen toimintaan ja tiedotamme tarpeen mukaan.

Kaikesta huolimatta, vesillä voi edelleen käydä melomassa ja soutamassa myös kevään aikana, kun vältetään ryhmätapaamisia ja lähikontakteja. Tavallista lauhempi talvi myös mahdollistaa tämän harrastustoiminnan aiempaa aikaisemmin.

Päivitys tiedotteeseen 17.3.2020 klo 16.35

Suomen Olympiakomitean tiedote – Seuratoiminta ja koronavirus (linkki)

Suomen Olympiakomitea tiedottaa koronaviruksen vaikutuksista seuratoimintaan, vuosikokousten järjestämiseen, toimintamaksujen palauttamiseen sekä toiminnan järjestämiseen koronaviruksen ehdoilla.