Vanajaveden Vesikoille vuoden 2020 tähtiseurojen kannustuspalkinto

16.12.2020 Yleinen

Vanajaveden Vesikot
Vanajaveden Vesikot toimivat Hämeenlinnassa.
Vesikoiden toiminta painottuu kajakkimelonnan eri lajeihin virkistysmelonnasta kilpa- ja ratamelontaan.

Vanajaveden Vesikot palkittiin Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen parhaana seurana. Valitsijana toimi Hämeen Liikunta ja Urheilu (HLU).

Vanajaveden Vesikot tekevät parhaillaan matkaa tähtiseuraksi, he ovat kehittäneet seuran toimintaa tähtiseuraohjelman avulla. Kannustuspalkinto on Olympiakomitean ja Gasumin jakama palkinto, jonka arvo on 1000€ ja valinnan tehnyt Hämeen Liikunta ja Urheilu.

Seura on panostanut toimintansa kehittämiseen Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämällä seuratuella. Vanajaveden Vesikkoihin on palkattu seurakehittäjä.

– Ilolla otimme tunnustuksen vastaan, kuvailee seuran puheenjohtaja Laura Kujala fiiliksiä ja jatkaa, että ihana huomata, että tehty työ ja pitkäjänteinen kehittäminen huomioidaan. Seura on saanut hyvään vaiheeseen tähtiseurapalvelun käytön ja sen on havaittu helpottavan vapaaehtoisten toimintaa, kun toimintatavat ja muut on dokumentoitu hyvin. Laura Kujala nostaa esiin myös tähtiseurapalvelusta löytyvät työkalut, joten ihan tyhjästä ei ole tarvinnut lähteä liikkeelle. Apuan kehitysprosessissa on ollut myös Suomen melonta- ja soutuliiton harrastekoordinaattori Kai Lindqvist.

Tutustu Vanajaveden Vesikkoihin tästä

Olympiakomitean uutinen palkituista seuroista

Mikä on tähtiseuraohjelma?

Tähtiseura-ohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen laatuohjelma, joka kehittää ja tukee suomalaisen urheilun keskeistä vahvuutta: seuratoimintaa. Ohjelma auttaa seuroja kehittämään sen itse valitsemia osa-alueita modernien työkalujen ja toimintatapojen avulla yhdessä muiden laatuseurojen kanssa. Yli 500 eri lajien urheiluseuraa kehittää toimintaansa Tähtiseura-ohjelman puitteissa. Tähtiseuraohjelman käyttäminen on maksutonta.

Tutustu tähtiseuraohjelmaan tästä

Mikäli seurasi kiinnostuu seurojen laatuohjelmasta, ota yhteyttä SMSL:n toimistoon.