Yli 70-vuotiaiden sarjat mukaan kaikkeen kilpailutoimintaan

24.6.2020 Kilpailu Liitto

Liiton hallitus on muokannut omaa suositustaan uusien viranomaissuositusten pohjalta.

Aiemmin voimassa ollut suositus, ettei yli 70-vuotiaiden kilpailusarjoja järjestetä riskiryhmien suojaamiseksi yleisen viranomaisohjeistuksen mukaisesti, on muuttunut. Eilen 23.6.2020 Suomen hallitus poisti kaikki yli 70-vuotiaiden toimintaan liittyvät erityissuositukset.

Liiton hallitus käsitteli asiaa SM-kisojen osalta. Suosituksen mukaisesti tehtiin päätös, että kilpailutoiminta palaa normaaliksi sarjojen osalta eli SM-kilpailuissa voidaan kilpailla tänä kesänä kaikissa sääntöjen mukaisissa sarjoissa. Kaikkien osallistujien tulee kuitenkin ylläpitää riittäviä turvavälejä, pitää huolta hyvästä hygieaniasta sekä noudattaa kilpailujen järjestäjien ohjeistuksia.

Ensimmäinen SM-kilpailu, jota tämä suositus koskee on maratonmelonnan SM-kilpailut 10.-12.7. Tampereella. Päivitetty kilpailukutsu julkaistaan tällä viikolla.

–  On hienoa, että kilpailutoiminta normalisoituu tälle kesälle monelta osin. Tapahtumia jouduttiin peruuttamaan ja kevät on varmasti ollut monelle hankala eri syistä, mutta on hienoa, että päästään tästä eteenpäin toimimaan normaalimmin. Jokaisen omaa vastuuta kuitenkin täytyy korostaa, toteaa liiton toiminnanjohtaja Hannu Hämäläinen.

Rata- ja maratonjaosto käsitteli kilpailusarjoja melonnan Suomen Cupin osalta. Melonnan Suomen Cupissa melontasarjat ovat samat kuin aiempina vuosina. Melonnan Suomen Cupin säännöt ja kilpailuformaatit päivitetään myös sivuille. Melonnan Suomen Cupin ensimmäinen osakilpailu on tulevana sunnuntaina 28.6. Gullö Runt, Tammisaaressa.

Muissa lajeissa heinäkuulla ei SM-kilpailuja kilpailla, sillä mm. Sulkavan Soutu jouduttiin peruuttamaan jo aiemmin keväällä koronatilanteen vuoksi. Elokuussa ja syyskuussa SM-kilpailuja on luvassa paljon kaikissa liiton alaisissa lajeissa.

Lisätietoja:
Hannu Hämäläinen