Opetus- ja kulttuuriministeriö avaa seuratoiminnan kehittämisavustuksen haun seuroille

27.10.2021 Seuroille Yleinen

Seuratoiminnan kehittämistuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset. Avustus myönnetään saajalle harkinnanvaraisena erityisavustuksena.

Haku tapahtuu Tukihakupalvelun-sivulla.

Hakuaika alkaa 1.11.2021 ja päättyy 30.11.2021 klo. 16:15.

Hakemisessa huomioitavaa

Hakemuksen lähettäminen edellyttää seuralta ajan tasaista yhdistysrekisteriotetta ja vahvaa sähköistä tunnistusta. Hakija täyttää Suomisportissa olevan hakulomakkeen, liittää siihen pyydetyn yhdistysrekisteriotteen ja ennen valmiin hakemuksen lähettämistä tunnistautuu sähköisesti. Tunnistautumisen voi tehdä vain seuran nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö. Tunnistautuminen tapahtuu Nets-tunnistuspalvelussa henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Tukea ja sparrausta

Hakuun liittyvää tukea ja apua on saatavilla harraste- ja viestintä- ja seurapalvelukoordinaattoreilta sekä oman alueesi aluejärjestön. Ota hyvissä ajoin yhteyttä, mikäli on tarvetta sparraukseen.

OKM-seuratukea käsittelevän seurawebinaarin materiaalit (hankkeen alatavoitteista kohta 9 “koulupäivän yhteydessä oleva liikunta” poistunut)

Lisätietoja:

Seuratuesta OKM nettisivuilla