Melonta- ja Soutuliitto Uudenmaan virkistysalueyhdistyksen tukijäseneksi

Melonta- ja Soutuliitto on hyväksytty Uudenmaan virkistysalueyhdistyksen (UUVI) tukijäseneksi.
Liiton edustajana UUVI:n valtuustossa toimii retki- ja virkistysjaostosta Paavo Juntunen, varajäsenenä Marko Uusitalo.

Melonta- ja Soutuliitto näkee jäsenyyden hyödyttävän sekä Uudenmaan virkistysalueyhdistystä että liittoa. Tukijäsenenä SMSL pääsee jakamaan näkemyksiä ja edistämään jatkuvasti suosiotaan kasvattavien melonnan ja soudun näkökulmaa yhdistyksen virkistysalueiden hoidon ja käytön suunnittelussa sekä viestinnässä.

Melonta- ja Soutuliiton ja UUVI:n viestinnällinen yhteistyö antaa mahdollisuuden tuoda esille melonnan ja soudun harrastusmahdollisuuksia sekä jakaa kaivattua tietoa uusista kohteista melonnan ja soudun harrastajille.

UUVI

Uudenmaan virkistysalueyhdistys on kuntien yhteinen maakunnallinen toimija, jonka toiminta-ajatuksena on luoda puitteet hyvinvointia lisääville luonnossa liikkumisen kokemuksille. UUVI:lla on runsaasti vesiretkeilyyn soveltuvia saarikohteita Uudenmaan alueella.

Yhdistyksen Jäsenkunnat ovat: Espoo, Hanko, Helsinki, Hyvinkää, Inkoo, Järvenpää, Karkkila, Kauniainen, Kerava, Kirkkonummi, Lohja, Loviisa, Nurmijärvi, Porvoo, Raasepori, Sipoo, Siuntio, Tuusula ja Vantaa. Asukkaita jäsenkunnissa on yhteensä noin 1,6 miljoonaa asukasta.

Yhdistyksellä on viisi tukijäsentä: Suomen Latu, Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan piiri, Suomen Melonta- ja Soutuliitto, Suomen Purjehdus ja Veneily sekä Uudenmaan liitto.