Olympiasoudun MM-kilpailut päätökseen, miesten kaksikko neljäs D-finaalissa

Miesten pariairokaksikko Jukka-Pekka Kauppi ja Juho-Pekka Petäjäniemi soutivat MM-kilpailujen päätöspäivänä D-finaalin neljänneksi. Kokonaistuloksissa heidän sijoitus oli 22.

-Kisojen paras veto! Pystyimme vielä hiukan parantamaan tasoa välierästä. Taisteltiin tiukasti mukana alusta loppuun. Keskitonnilla jäätiin vähän kolmen kärjestä ja yritimme kuitenkin loppuun asti ajaa eroa kiinni napaten lopulta 4. sijan. Fyysisesti olin kisojen parhaassa iskussa finaalissa, ja siinä tuli saatua kaikki irti,  joten koen että kilpailut kokonaisuudessaan olivat onnistuneet, totesi Juho-Pekka Petäjäniemi MM-kilpailuiden päätyttyä.

-Tänään startti onnistui hyvin ja tonnin kohdalla olimme vielä kärjen tuntumassa. Pieni ja ehkä ratkaiseva ero kolmeen kärkiveneeseen tuli kisan puolivälin jälkeen, kun matkavauhtimme ja -tahtimme hieman notkahti. Viimeiselle 500 metrille saimme vielä kovan tsempin päälle. Kärkikamppailu oli kuitenkin tiukka ja myös muut pystyivät nostamaan vauhtia ja sijoituimme lopulta erän neljänneksi, analysoi Jukka-Pekka Kauppi kaksikon finaalisuoritusta.

-Soutu kulki tänään näiden kisojen parasta vauhtiamme, vaikka olosuhteet eivät olleet niin nopeat kuin kisojen alkupuolella. Tämä sekä selvästi supistuneet erot D-finaalin kärkijoukkueisiin kertoo siitä, että paransimme suorituksiamme kisojen loppua kohti reippaasti, jatkoi Kauppi.

-Harmi, että kisojen alku meni sairastelun vuoksi vähän mönkään, emmekä saaneet kovempaa aikaa nopeampaan keliin täällä kellotettua. Toisaalta kisojen kaksi viimeistä vetoa onnistui mikä jätti kuitenkin ihan hyvän maun näistä kisoista, sanoi Kauppi.

MM-kilpailujen tulokset: https://worldrowing.com/event/2022-world-rowing-championships

Kuva: Balint Czucz

Uutista täydennetty urheilijoiden kommenteilla.