Tekoja ja tekijöitä – #kiitosseuratoimija-kampanja kiittää ja palkitsee urheiluseurojen vapaaehtoisia

Suomen urheiluseuroissa tehdään vuosittain miljoonia tunteja vapaaehtoistyötä. Nyt on aika tehdä työ näkyväksi. Kerro somessa aihetunnisteella #kiitosseuratoimija, mitä tärkeää tai vaikuttavaa urheiluseurasi on saanut aikaan vapaaehtoisvoimin. Olympiakomitea ja OP Ryhmä valitsevat kiitospostausten joukosta vuoden seuran, joka saa OP Ryhmän lahjoittaman 3000 euron stipendin.

#kiitosseuratoimija-kampanja käynnistyy 1.11.2022 ja jatkuu 30.11. asti. Kampanja päättyy kansainväliseen Vapaaehtoisten päivään, jota juhlitaan tänä vuonna Suomessa 2.12.2022.

Talkoohenki elää urheiluseuroissa

Urheiluseuratoiminta on Suomen suurin vapaaehtoistyön kohde. Urheiluseuroissa tehdään vuosittain jopa 50 miljoonaa tuntia vapaaehtoistyötä, jonka arvo on noin 700 miljoonaa euroa.

Seura- ja jäsentoiminnan johtaja Jaana Tulla Suomen Olympiakomiteasta vakuuttaa, että urheiluseuroista löytyy mielekästä tekemistä ihan jokaiselle.

– Jollekin sopii harrastajien ohjaaminen ja kisojen tuomarointi, toiselle varustehuolto ja kolmannelle tarjoilujen hankkiminen kisakanttiiniin. Kaikkia tarvitaan ja kaikki ovat yhtä tervetulleita.

– Vapaaehtoistyö on valtava voimavara seuroille, mutta se antaa paljon myös seuratoimijoille. Yhdessä tekeminen luo vahvoja yhteisöllisyyden, osallisuuden ja yhteenkuulumisen kokemuksia.

– Kun yksi toimii kaikkien ja kaikki yhden puolesta, seuralla on avaimet yhteiseen menestykseen. Mitä arvokasta vapaaehtoisten seuratoimijoiden yhteistyö on saanut aikaan sinun seurassasi? Kerro siitä somessa marraskuun aikana, niin seurasi on mukana 3000 euron stipendin valinnassa, Tulla kannustaa.

Lisätietoja Olympiakomitean nettisivuilla