Hae ratamelonnan tai soudun huippu-urheilun lajiasiantuntijaryhmään

Liiton hallinto-ohjeen mukaisiin huippu-urheilun lajiasiantuntijaryhmiin haetaan uusia jäseniä. Omat asiantuntijaryhmänsä ovat ratamelonnalle ja olympialuokan soudulle. Asiantuntijaryhmät valmistelevat valmennuspäällikön kanssa lajin huippu-urheiluasiat huippu-urheiluvaliokunnan päätettäväksi sekä tekevät myös valintoja Maailman Cup -kilpailuihin sekä muihin kansainvälisiin kilpailuihin. Huippu-urheiluvaliokunta tekee kaikkien lajien ja sarjojen osalta edelleen EM- ja MM-valinnat.

Lajiasiantuntijaryhmän toimikausi on kaksi vuotta. Jäseniä valitaan nyt kaudelle 2023-2024. Molemmissa lajeissa ryhmään valitaan 2-3 jäsentä. Lisäksi asiantuntijaryhmään kuuluvat ko. lajin liiton oto-valmentajat. Valmennuspäällikkö vastaa työryhmän toiminnasta.

“Hallituksen joulukuussa 2022 hyväksymä arvokilpailujen valintajärjestelmä vähentää byrokratiaa ja antaa lajin asiantuntijoille enemmän vastuuta valintojen tekemisessä urheilijoille paremmin soveltuvassa aikataulussa. Huippu-urheiluvaliokunta hyväksyy kaikki valintakriteerit, joiden mukaan valinnat tehdään – oli kyse sitten asiantuntijaryhmän tai valiokunnan päätöksestä. Nyt etsimme asiantuntijajäseniä niin ratamelonnan kuin soudunkin puolelta, jotka haluavat antaa osaamistaan huippu-urheilun kehittämisessä”, sanoo toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Näin haet asiantuntijaryhmään:

• Haku 29.1.2023 mennessä vapaamuotoisesti sähköpostitse: eerika.laalo-haikio@smsl.fi. Kirjaa otsikkoon “Asiantuntijaryhmä/ko. laji”
  • Molempiin lajeihin etsitään 2-3 jäsentä

Lisätietoja: