KTV kokousti 23.5.

Kilpailu- ja tuomarivaliokunta kokousti teamsin välityksellä 23.5. Kokouksessa hyväksyttiin ratamelonnan NMK, JMK, Masters SM-kilpailun ajankohdan muutos 26.-27.8., Coastal-soudun SM-masters Endurance kilpailut Lohjalle 12.8. sekä kirkkovenesoudun pitkän matkan kilpailun siirto 23.-24.9. Tampereelle. Kilpailukalenteri on päivitetty hyväksyttyjen muutosten osalta.

Puuvenesoudun säännöt ja coastal-jaoston ehdottama sääntömuutos hyväksyttiin. Hyväksytyt säännöt päivitetty säännöt sivulle.

Yleisiä kilpailusääntöjä käsiteltiin ja ne lähtevät vielä toukokuun aikana lajijaostojen kommentoitavaksi.

-Haluamme saada eri lajien näkökulmia huomioitua yleisissä kilpailusäännöissä, jotta ne palvelevat jatkossa paremmin. Jaostoilla on mahdollisuus 15.8. asti lausua, jonka jälkeen aloitamme yleisten kilpailusääntöjen viimeistelytyön kilpailu- ja tuomarivaliokunnalla ennen niiden toimittamista SMSL hallitukselle. Tahtotila on, että vielä ennen vuoden vaihdetta saadaan KTV:ssä hyväksyttyä ensimmäiset lajikohtaiset säännöt, jotka on tehty uusien yleisten sääntöjen linjassa, taustoittaa päivitysprosessia kilpailu- ja tuomarivaliokunnan puheenjohtaja Jari Rantamäki.

Näiden asioiden lisäksi käsiteltiin Kangasalan Melojien vetoomus Sara Mihalikin edustusoikeudesta SM-kilpailuihin. Vetoomus hyväksyttiin. Samalla KTV teki muutosehdotuksen nykyiseen yleisten kilpailusääntöjen sääntöön ”SM, NSM ja Masters SM-kilpailuihin osallistuvan tulee olla Suomen kansalainen tai kilpailuun ilmoittautuessa olla Suomessa asuva ulkomaan kansalainen, liiton jäsenseuran jäsen ja edustaa kilpailussa tätä seuraa”. Tapani Saarinen jääväsi itsensä asian käsittelystä. SMSL hallitus käsittelee muutosehdotuksen seuraavassa kokouksessa kesä-heinäkuussa.

Kilpailu- ja tuomarivaliokunta kokoustaa seuraavan kerran 15.8. jälkeen myöhemmin sovittuna ajankohtana.

Jari Rantamäki, KTV:n puheenjohtaja (jari.rantamaki@gmail.com)

Sini Rönnqvist, KTV:n sihteeri (sini.ronnqvist@smsl.fi / 044 7273229)