Neljän SM-kullan viikonloppu Kolehmaiselle ratamelonnan SM-kilpailuissa yksikkömatkoilla

Lauantaina ja sunnuntaina melottiin Lahdessa ratamelonnan SM-kilpailut. Lauantaina kilpailtiin yksiköiden ja kaksikoiden 500 ja 200 metriä. Sunnuntaina vuorossa oli yksiköiden 1000 metriä, 500 metrin mix-kaksikot ja 5000 metrin yksikkö.

Miesten yksikkökilpailut olivat Mikkelin Melojien Eetu Kolehmaisen näytöstä 200 metrin matkoilta 5000 metrin kilpailuun. Naisten yksikkökilpailuissa nähtiin jännittäviä hetkiä, jossa mitaleista kävivät eri matkoilla kamppailua Kangasalan Melojien Sara Mihalik, Tampereen Vihurin Netta Malinen, Pirkka-Melojien Oona Vasko sekä Canoan Hillevi Westerback. Kanadalaiskanoottien kilpailut olivat Pirkka-Melojien Antti Välkin hallintaa.

Lauantaina kilpaillussa 200 metrin kaksikossa kovinta vauhtia pitivät Pirkka-Melojien Tomi Nieminen – Joona Mäntynen. Naisten 200 metrin kaksikossa nopeiten meloi Tampereen Vihurin Netta ja OIivia Malinen. Mix-kaksikoiden 500 metrillä voiton vei Jeremy Hakala – Sara Mihalik Kangasalan Melojista. Miesten kaksikon 500 metrillä kovinta vauhtia pitivät Vanajaveden Vesikkojen Jaakko ja Kalle Hippeläinen. Naisten kaksikon 500 metriä voiton vei Kangasalan Melojien Cecilia Hirvelä ja Sara Mihalik.

Lauantaina kilpailuissa oli myös mukana Special Olympics -melojat sekä melonnan Suomen Cupin lähtöjä junioreille ja masters-melojille.

Tulokset lauantai

Tulokset sunnuntai

Kilpailut järjesti Lahden Vesisamoilijat. Kilpailujen järjestelyt sujuivat hyvin, kiitos aktiivisten vapaaehtoisten.