Nuoret valmentajat – tulevaisuuden tekijät, Varalan urheiluopistolla 30.9-1.10.2023

Nuori Valmentaja – Tervetuloa mukaan nuorten valmentajien verkosto- ja koulutustapahtumaan!

Suomen Valmentajien Nuorten valmentajien tiimi järjestää alle 30-vuotiaille valmentajille suunnatun koulutus- ja verkostotapahtuman Tampereella Varalan urheiluopistolla 30.9-1.10. Tapahtuman teemana on kehittävän harjoittelukulttuurin rakentaminen omassa valmennuksessa. Ohjelma sisältää asiantuntijaesityksiä, käytännön demoja sekä verkostoitumismahdollisuuksia eri lajien valmentajien kanssa. Osallistuminen (sis. majoitus, ruokailut, iltaohjelma Flowparkissa) on Suomen Valmentajien jäsenille maksutonta ja muille 30 euroa. Ilmoittaudu mukaan 10.9.2023 mennessä osoitteessa https://tapahtumat-coach-fi.pwire.fi/tapahtumat/nuoret-valmentajat-tulevaisuuden-tekijat-2023/

TAPAHTUMAN OHJELMA

Tapahtuman teemana on kehittävän harjoittelukulttuurin rakentaminen omassa valmennuksessa urheilijan polun eri vaiheissa.  Ohjelmassa kuullaan asiantuntijaesityksiä sekä päästään käytännön demojen kautta kehittämään omaa osaamista suorituskykyisyyden kehittämisessä sekä fyysisestä että henkisestä näkökulmasta. Eri lajien valmentajista koostuva Nuorten valmentajien tiimi vastaa tapahtuman toteuttamisesta yhdessä Varalan valmennuskeskuksen sekä muiden asiantuntijoiden kanssa. Tapahtuman aikana on mahdollista tutustus myös Et ole yksin -palveluun, joka on Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishanke, jonka päämääränä on ennaltaehkäistä ja vähentää kiusaamista, seksuaalisen häirinnän ja kaikenlaisen väkivallan kokemuksia urheilussa.

Lauantai 30.9.2023

klo 10-11Ilmoittautuminen ja majoittuminenVastaanotto
klo 11.00Aloitus, Miten kehitän itseäni valmentajanaNuorten valmentajien tiimiVarala Sali
klo 11.30Psyykkinen kasvu ja kehitys, luottamuksellisen
harjoitusilmapiirin rakentaminen
Henna HukkanenVarala Sali
klo 12.10Case nuorten valmennus – luottamuksellinen ja kehittämä ilmapiiriNuorten tiimi/Elias RiekkiVarala Sali
klo 12.30LounasRavintola Säde
klo 13.30Mitä ja minkälaista voimaharjoittelua eri ikävaiheissa
urheilijan polulla
Veeti MansukoskiVarala Sali
klo 14.30Tauko ja varusteiden vaihto
Klo 15.00Käytännön demot kolmessa ryhmässä
Nopeuden ja suorituskykyisyyden harjoittaminenTiia HautalaHalli 2
Voimaharjoittelu, tehokkaat ja turvalliset nostotekniikatVeeti MansukoskiKuntosali/Halli1
Kehonhallinnasta tehontuottoon/tehokkaaseen harjoitteluunTony Eriksson
klo 18.00PäivällinenRavintola Säde
klo 19.00Iltaohjelma: Flowpark

Sunnuntai 1.10.2023

klo 8.00AamupalaRavintola Säde
klo 9.00Käytännön demot neljässä ryhmässäNuorten valmentajien tiimiVarala Sali
Kestävyyden harjoittaminen urheilijan polun eri vaiheissaJere AhonenRyhmätyötila1
Harjoittelun ohjelmointi laadukkaassa valmennuksessaMarko HaverinenTakkahuone A
Taitojen ja harjoitettavuuden kehittymisen seurantaOlli CajanHalli1
Kehittävän (voittavan) harjoitteluympäristön rakentaminen              Laura AndelinTakkahuone B
klo 13.00Lounas
klo 14.15 Turvallisen harjoittelukulttuurin rakentaminen, PaneelikeskusteluVarala Sali
klo 15.00Nuorten valmentajat – tulevaisuuden tekijätNuorten valmentajien tiimiVarala Sali
klo 16.00Tapahtuma päättyy

TAPAHTUMAN KOHDERYHMÄ
Kaikki alle 30 -vuotiaat (1993 syntyneet ja nuoremmat) valmentajat, ohjaajat, valmennuspäälliköt, junioripäälliköt, jne. jotka ovat kiinnostuneita kehittämään omaa osaamistaan ja haluavat verkostoitua muiden nuorten urheiluvalmentajien kanssa lajirajat ylittäen. Tapahtuma tarjoaa osaamista kaiken tasoisille valmentajille.

PAIKKA
Tampere, Varalan Urheiluopisto
Tapahtumapaikka on saavutettavissa erinomaisesti julkisilla kulkuvälineillä (juna, bussi). Varalan Urheiluopistolle pääset Tampereen paikallisliikenteen busseilla.

OSALLISTUMISMAKSU
Suomen Valmentajien jäsenille ilmainen.
Valitse ilmoittautumislomakkeessa “olen jäsen”.
Osallistuminen sisältää ohjelman, majoituksen Varalassa, lounaat, päivällisen, aamupalan (majoittuville) sekä lauantain iltaohjelman. Osallistujille kustannetaan matkakulut tapahtumaan julkisten kulkuneuvojen kulujen mukaan.

Ei-jäsenille 30 euroa.
Osallistuminen sisältää ohjelman, majoituksen Varalassa, lounaat, päivällisen, aamupalan (majoittuville) sekä lauantain iltaohjelman. Osallistujille kustannetaan matkakulut tapahtumaan julkisten kulkuneuvojen kulujen mukaan. Voit maksaa ilmoittautumisen verkkomaksuna tai valita laskun. Mikäli valitsit laskun, niin lasku lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tai laskutetaan ilmoittamasi verkkolaskutusosoitteen kautta. Mikäli osallistumismaksun maksajana on joku muu (esim. seura) kuin ilmoittautuja, niin kirjaa maksajan tiedot ilmoittautuessa.
Jos et ole vielä jäsen, niin nyt kannattaa liittyä jäseneksi, niin pääset tapahtumaan ilmaiseksi. Suomen Valmentajien jäsenyyden hinta on vain 59 €, opiskelijajäsenyys 29 € (liittymisvuosi). Lisää tietoja jäsenyydestä www.suomenvalmentajat.fi

ILMOITTAUTUMINEN

10.9.2023 mennessä osoitteessa https://tapahtumat-coach-fi.pwire.fi/tapahtumat/nuoret-valmentajat-tulevaisuuden-tekijat-2023/. Tapahtumaan otetaan mukaan 50 osallistujaa, tee siis ilmoittautuminen heti!

LISÄTIEDOT
Elias Riekki, riekkielias@gmail.com
Lottamari Heino, lottamari@hotmail.fi
Eero Simojoki, eero.simojoki@suomenvalmentajat.fi, Puh. 040 837 0371

Sanni Soilampi, sanni.soilampi@suomenvalmentajati.fi

Tapahtuma ajoittuu Euroopan urheiluviikolle ja on osa Erasmus+ nuorten osallistumishanketta.