Ratamelonnan yläkoululeiritys 2023-2024

Ratamelonnan yläkoululeiritys jatkuu taas lukukaudella 2023-2024. Leirejä järjestetään neljä, joista avovesileirit pidetään Pajulahden urheiluopistossa ja talvikauden leirit Varalan urheiluopistossa.

Yläkoululeiritys on tarkoitettu 7.-9. -luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Leirien tavoitteena on kehittää nuorten harjoittelu- ja elämäntaitoja monipuolisesti sekä yhdistää urheilu ja koulunkäynti joustavasti toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi.

Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Lajiharjoittelu toteutetaan Suomen Melonta- ja Soutuliiton valmentajien vetämänä. Ominaisuusharjoittelussa ja elämäntaitojen opetuksessa noudatetaan Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelman ohjeistuksia ja ne toteutetaan urheiluopistojen valmentajien ja asiantuntijoiden vetäminä. Valmennuskeskusympäristössä on erinomaiset olosuhteet päivittäiselle harjoittelulle, hyvät valmennuksen tukipalvelut sekä monipuolista tukea opintojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Haku on käynnistynyt ja se tulee tehdä 31.7.2023 mennessä. Hakeminen tehdään keskitetysti Pajulahden urheiluopiston kautta ja hakiessa tulee sitoutua kaikkiin neljään leiriin.

Hakulomake ja lisätietoa.

Leirien ajankohdat ovat:

• 1. leiri ma -to 18.-21.9.2023 Pajulahti (avovesi)
  • 2. leiri ma-to 20.-23.11.2023 Varala
  • 3. leiri ma-to 5.-8.2.2024 Varala
  • 4. leiri ma-to 13.-16.4.2024 Pajulahti (avovesi)

Lisätietoa: Leevi Koskenniemi, puh. 0400 501 322, theleevi98@gmail.com