Suomi meloo ja soutaa -viikko kiersi maapallon

Suomi meloo ja soutaa –viikolla kerättiin 61 766 kilometriä; meloen, soutaen ja suppaillen, joka ylittää asetetun 40 000 kilometrin tavoitteen.

Suomi meloo ja soutaa -viikkoa vietettiin 10.–18.6. Viikon aikana kerättiin kilometrejä soutaen, meloen sekä SUP-lautaillen melonta- ja soutuseuroissa, latuyhdistyksissä, melonta-alan yrittäjien ja omatoimisten harrastajien toimesta.

-Viikoittain suomalaiset osallistuvat seurojen järjestämiin harjoituksiin, iltamelontoihin, retkille, kursseille ja koulutuksiin, unohtamatta kilpailutoimintaa. Toiminnan skaala on laajaa, mukana on kaiken ikäisiä vesillä liikkujia. Melonta- ja soutulajit ovat erinomaisia lajeja ylläpitämään hyvinvointia. Luonnossa liikkuminen antaa mahdollisuuden irtiottoon arjen kiireestä, sanoo Suomen Melonta- ja Soutuliiton puheenjohtaja Minna Kantsila.

-Oli hienoa, että saimme suuren joukon innostumaan vesillä lihasvoimin liikkumisesta. Ensi vuonna Suomi meloo ja soutaa -viikkoa vietetään varmasti uudestaan, toteaa Minna Kantsila.

-Melonnan suosio nousi korona-aikana ja trendi tuntuu jatkuvan. Nyt kun kilometrien kerääminen on saatu hyvään vauhtiin, on hyvä muistaa koko vuoden käynnissä olevat Tonnarit. Tonnarilistalle kerätään vuoden päätteeksi melojat, ketkä ovat ilmoittaneet meloneensa vuoden aikana vähintään tuhat kilometriä, sanoo Suomen Melonta- ja Soutuliiton harrastekoordinaattori Kai Lindqvist.

Suomi meloo ja soutaa -viikko lukuina:

• 61 766 kilometriä lihasvoimin
  • 3 355 osallistujaa