Hallitustiedote 3/2024

Hallitus piti vuoden kolmannen kokouksensa 20.4. Sporttitalolla.

Päätösasioissa hyväksyttiin toiminnanjohtajan esitys viestintä- ja seurapalvelukoordinaattorin tehtävän täyttämisestä. Tehtävä tullaan jakamaan kahden henkilön kesken. Osa-aikaisena viestintäpäällikkönä aloittaa 2.5. Isa Merikallio, joka toimii jatkossakin liitossa myös hallituksen jäsenenä. Liitto tiedottaa seurapalvelukoordinaattorin valinnasta lähiaikoina.

Muissa asioissa keskusteltiin valtion liikuntabudjetin leikkauksista ja tuoreista kehysriihen päätöksistä. Liitto valmistautuu jopa neljänneksen leikkaukseen OKM:n yleisavustuksen osalta vuoteen 2027 mennessä. Leikkaus vaikuttaa merkittävästi liiton toimintaan ja aiheuttaa tarvetta korottaa jäsenmaksuja- ja lisenssimaksuja sekä sopeuttaa toimintaa aikaisempaa pienempään budjettiin. Hallitus keskusteli myös tänä vuonna toteutettavasta OKM:n vastuullisuuskriteerien arvioinnista ja toimenpiteistä, jotka tulee tänä vuonna tehdä vastuullisuuden osalta.

Liiton taloustilanteen todettiin olevan vakaa kuluvan vuoden osalta. Huippu-urheiluyksikön 15 000 € tukipäätöksen coastal-soudulle todettiin olevan merkittävä lisäys ja tuki coastalin huippu-urheilutoiminnan kehittämiseen. Lisää Huippu-urheiluyksikön päätöksestä voit lukea TÄSTÄ.

Lisätietoa:

puheenjohtaja Minna Kantsila, puh. 050 337 3034, minna.kantsila@smsl.fi