Hallitustiedote 7/2024

Melonta- ja Soutuliiton hallitus piti vuoden 7. kokouksen 19.8. Sporttitalolla.

Kokouksessa käsiteltiin liiton huippu-urheilustrategiaa ja tehtiin sitä koskevia päätöksiä. Liittohallitus ja huippu-urheiluvaliokunta ovat tehneet strategiatyötä tämän vuoden aikana tiiviisti. Strategian työstöön on saatu sparrausta myös Olympiakomitean huippu-urheiluyksiköltä. Liitto tulee tiedottamaan syksyn aikana huippu-urheilustrategiaa koskevista päätöksistä.

Liittohallitus nimesi uusia jäseniä koskimelonnan olosuhdetyöryhmään, joka on perustettu vuoden 2023 alussa. Ryhmän jäseniä ovat Jonne Hirvonen, Leo Janka, Heikki Rauatmaa, Toni Fohlin, Kaj Lindqvist, Ville Eronen ja Tapio Nykänen. Jonne Hirvonen nimettiin työryhmän puheenjohtajaksi. Työryhmän tavoitteena on koskimelonnan (freestyle, slalom ja koskicross) profiilin nostaminen, olosuhteiden kehittäminen, melontapaikkojen rakentamisen mahdollistaminen. Ryhmän jäsenillä on monipuolisesti osaamista toimia asiantuntijana koskien ennallistamisen suunnittelussa ja toteutuksessa. Liitto tulee kertomaan myöhemmin lisää ryhmän toiminnasta.

Muissa asioissa todettiin seurapalvelukoordinaattori Tytti Tuomelan aloittavan Kilpailu- ja Tuomarivaliokunnan sihteerinä elokuun aikana. Lisäksi todettiin SMSL Gaalaan olevan hyvässä vaiheessa. Gaala järjestetään 16.11. Tampereella liiton syyskokouksen yhteydessä. Lue lisää TÄSTÄ.

Liiton taloustilanteen todettiin olevan vakaa ja etenevän budjetin mukaisesti.

Hallitus piti jo aikaisemmin elokuussa 5.8. sähköpostikokouksen, jossa se myönsi liiton ansiomerkkejä Melaveikkojen jäsenille: Risto Lehtinen (kultainen), Jukka Vanne (hopeinen), Jouni Karkinen (hopeinen), Tero Immonen (pronssinen), Mauri Rautiainen (pronssinen), Carita Hjelt (pronssinen), Saija Hari (pronssinen) ja Sanna Immonen (pronssinen).

Seuraava hallituksen kokous pidetään 16.9.

Lisätiedot:
puheenjohtaja Minna Kantsila, puh. 050 337 3034, minna.kantsila@smsl.fi