Olympia- ja coastalsoudun Valmentaja 1 lajiosio

Olympia- ja coastal-soudun valmentaja 1 -koulutuksen lajimoduuli järjestetään 11.7. Kipinäleirin yhteydessä Hämeenlinnassa. Lajimoduuli on osa Valmentaja 1 -koulutuskokonaisuutta, johon kuuluu kaikille lajeille yhteinen osio, omatoimista opiskelua ja verkkoluentoja.

Koulutukseen voi osallistua, vaikka ei olisi osallistunut syksyn kaikille lajeille yhteiseen yleiseen osaan.

Osittain monilajisena toteutettava koulutus on rakennettu monimuotokoulutukseksi sisältäen lähioppimista urheiluopistolla ja seuraympäristössä, sekä etä- ja verkko-opiskelua. Vuorovaikutuksellisen koulutuksen toteutusta ohjaavia periaatteita ovat: ajankohtaisen näyttöön perustuvan tiedon ja osaamisen välittäminen, osallistaminen, yhteistyö ja tiedon jakaminen. Teoriatiedon käytäntöön vieminen.

Koulutus soveltuu kaikille melonta- ja soutuvalmentajille joilla on kokemusta seuravalmentamisesta, on suoritettuna valmennuskoulutuksia (tai hankittuna vastaavaa osaamista) tai aiemmin käytynä Nuorten ohjaaja- koulutus. Toivomme mahdollisimman monen löytävän uudistetun valmentajakoulutuksen pilottiin kehittämään osaamistaan – lasten ja nuorten seuratoiminta elää ja hengittää osaavista ja innostavista valmentajista!

“Valmennuksen laatu on tärkein tekijä urheilijan kehittymisessä ja motivaatiossa harrastaa” (Suomen Valmentajat ry, 2022”). Yhdessä edistämme lasten- ja nuorten laadukasta, turvallista ja innostavaa melonta-ja soutuharrastusta Suomessa.

Lajiosion kouluttajana toimii valmennuspäällikkö Ilona Hiltunen

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

p.s. 5.4. lähetettyyn seuratiedotteeseen oli pujahtanut virheellinen päivämäärä. Oikea päivä on siis 11.7.2024