Elävä Iijoki

Ilmoittautuminen https://www.elavaiijoki.fi/ilmoittautuminen-ja-maksut/
Tagit
Lisätiedot

Elävän Iijoen melonta ja soutu järjestetään 5.-9.7.2022, ja ilmoittautuminen on auki.

Kokoonnumme maanantaina 4.7. Taivalkosken Saijaan, vesille lähdemme tiistaiaamuna ja tapahtuma päättyy Kipinän kyläjuhlaan lauantaina 9.7. iltapäivällä. Matkan varrella on luvassa monenlaista mukavaa niin vesillä kuin maissakin. Ohjelma tarkentuu kevään kuluessa.

Matkaa kertyy yhteensä noin 160 km ja päivämatkat ovat noin 30 km. Osallistua voit omalla kalustolla tai yhdityksen veneessä. Mukana voi olla päivän tai useamman. Autamme mikäli tarvitset vuokrakajakin.

Elävän Iijoen melonta ja soutu on niin ensikertalaisille kuin paljon joella liikkuneillekin sopiva jokiretkeilytapahtuma. Kaikki kosket lasketaan opastetusti, ja meloja voi halutessaan olla osan matkaa soutamassa. Kaksi ensimmäistä päivää Iijoki on kapeahko ja koskia on paljon (I- ja II-luokkaa), kolmantena päivänä joki on leveämpi ja matkalla on useita pitkiä I-luokan koskia. Neljäs ja viides päivä ovat suurelta osin tasaista vettä, lukuun ottamatta lauantain Vuorman- ja Kipinänkoskia (III luokka).

HUOM! Kuvaamme tapahtumissamme kuva- ja videomateriaalia Elävä Iijoki ry:n koulutus-, viestintä- ja markkinointitarkoituksiin. Lisäksi kesällä 2022 tapahtumastamme tehdään dokumenttia, jota varten kuvataan materiaalia. Materiaali voidaan talleentaa yhdistyksen ja dokumentin tekijöiden kuva-arkistoihin. Materiaalia julkaistaan yhdistyksen internetsivuilla, some-kanavilla sekä Pohjoisen Kulttuurivirran foorumeilla (Delta Life – Kaupunki syntyy suistoon).

Alaikäisten osalta pyydämme kirjallisen kuvausluvan lapsen huoltajilta toimistoon ilmoittautumisen yhteydessä.

Lisätietoja: https://www.elavaiijoki.fi/elavan-iijoen-melonta-ja-soutu-2022/