Melonta- ja soutuliitto langetti toimintakiellon

12.12.2013 Liitto Melonta Soutu

Suomen melonta- ja soutuliitto on langettanut kuuden vuoden toimintakiellon urheilussa kielletyn lääkeaineen käytöstä maratonmeloja Jari Väkiparralle.

Suomen melonta- ja soutuliitto on langettanut 22.11.2013 kuuden (6) vuoden toimintakiellon 51-vuotiaalle maratonmelojalle Jari Väkiparralle urheilussa kielletyn lääkeaineen käytöstä, mihin hän ei ollut saanut erivapautta sekä laiminlyönnistään ilmoittaa kilpailu-uransa päättymisestä.

Masters-urheilija on antanut positiivisen dopingtestinäytteen 26.5.2013 kilpailun ulkopuolisessa dopingtestissä. Maratonmeloja jäi edellisen kerran kiinni samasta valmisteesta vuonna 2011, saaden tuolloin kahden vuoden toimintakiellon. Nyt Melonta- ja soutuliitto langetti hänelle Antidopingtoimikunnan suositteleman kuuden (6) vuoden toimintakiellon.

Urheilija eikä Suomen melonta- ja soutuliitto ole vaatineet B-näytteen analysointia. Urheilija ei lukeudu melonnan maajoukkueurheilijoihin.

Suomen melonta- ja soutuliitto on pahoillaan tapahtuneesta. Liitto tekee aktiivista yhteistyötä Suomen Antidopingtoimikunnan kanssa. Melonta- ja soutuliitto tulee panostamaan antidopingtyössään entistä tehokkaampaan viestintä- ja koulutustoimintaan.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Sami Vehkakoski p. 040 823 5360