Mikkelin Melojille maakunnallinen Pohjola-palkinto

25.2.2013 Yleinen

Vuoden 2012 Pohjola-palkinnot on jaettu. Maakunnalliset Pohjola-palkinnot jaettiin tammi-helmikuussa 2013 SLU-alueiden tilaisuuksissa. Pohjola-palkinto Hyvälle Seuralle on tunnustuspalkinto moniarvoiselle ja laadukkaalle seuratyölle.

Etelä-Savon maakunta-alueella Pohjola-palkinto ojennettiin Mikkelin Melojille. Palkinto on suuruudeltaan 1600 €. Pohjola-pääpalkinnon (10 000 €) sai PuHu Juniorit Vantaalta.

Pohjola-palkinnon avulla halutaan kannustaa ja kiittää niitä yli miljoonaa suomalaista, jotka tekevät työtä urheiluseuroissa. Vuonna 2012 palkittavien valinnassa painotettiin erityisesti sitä, miten seura huolehtii sekä harrastajien että vapaaehtoisten hyvinvoinnista.

“Perinteisen lajitoiminnan lisäksi urheiluseurat tekevät tärkeää työtä myös suomalaisten hyvinvoinnin eteen. Moni lapsi oppii liikunnallisen elämäntavan juuri urheiluseurassa, ja hyvästä seurahengestä ja yhteisöllisyydestä saavat voimaa niin harrastajat kuin vapaaehtoisetkin”, Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtaja Jouko Pölönen sanoo.

”Pohjola-palkinnon avulla haluamme kiittää kaikkia urheiluseuroja ja kaikkia niitä yli miljoonaa suomalaista, jotka tekevät vapaaehtoistyötä urheiluseuroissa. Vapaaehtoistyö on mittaamattoman arvokasta, ja ansaitsee kaiken kiitoksen ja tunnustuksen. Upeaa, että Pohjola Vakuutus on mukana tukemassa suomalaista seuratoimintaa näin merkittävällä tavalla”, liikunnan kattojärjestö Valo ry:n pääsihteeri Teemu Japisson sanoo.

Lisätietoja Pohjola-palkinnosta: www.slu.fi/pohjola-palkinto