Soudun ja melonnan valmentajakoulutus taso 2 alkaa kesällä

Melonnan ja soudun valmentajakoulutus taso 2 alkaa ensimmäisillä lähiopetusjaksoilla kesällä 2014. Lähiopetusjaksot pidetään Kisakallion Urheiluopistolla.

Valmentajakoulutus on tarkoitettu soutu- ja melontavalmentajille sekä kilpaurheilijoille.

Lähiopetusjaksot toteutetaan seuraavasti:

27.-28.6.2014 melonta
18.-19.7.2014 soutu
10.-12.10.2014 melonta ja soutu
12.-14.12.2014 melonta ja soutu

Ensimmäinen lähiopetusjakso sisältää lajikäytäntöä ja järjestetään lajien leirien yhteydessä, jolloin oppimisympäristönä hyödynnetään leirien aitoja valmennustilanteita. Kaksi muuta lähijaksoa järjestetään lajit yhdessä ja lisäksi mukana on purjehdusvalmentajat. Lähiopetusjaksoilla ollaan yleiseen valmennukseen liittyvissä asioissa kaikki lajit yhdessä, mutta lajispesifit asiat käydään lajiryhmittäin.

Koulutuksen tavoitteet:

– tason 2 valmentaja osaa opettaa lajitekniikkaa eritasoisille urheilijoille sekä hallitsee välineiden säätämisen
– valmentaja hallitsee koko vuoden harjoittelun suunnittelun, toteutuksen ja seurannan
– valmentaja ymmärtää urheilijan kokonaisvaltaiseen kehittymiseen vaikuttavat asiat ja ymmärtää ryhmädynamiikan perusteet

Koulutuksen laajuus:

– 60 tuntia lähiopetusta
– 100 tuntia itseopiskelua (oppimistehtävät)

Lähtökohta:

– valmentajalla on urheilija/urheilijoita valmennuksessaan
– valmennusprosessin tavoitteena on urheilijoiden kehittymisen tukeminen ja kilpaurheilullinen menestys
– koulutus antaa myös urheilijoille valmiuksia oman valmentautumisen kehittämiseen sekä urheilijasta valmentajaksi siirtymiseen

Koulutuksen hinta on 750 euroa, joka sisältää opetuksen, materiaalin ja majoituksen täysihoidolla Kisakallion urheiluopistolla.

Pääkouluttajina toimivat soudussa Ilona Hiltunen ja melonnassa Anne Rikala. Kouluttajina toimivat lisäksi lajien liittovalmentajat sekä muut asiantuntijat.

Ilmoittautumiset viimeistään 31.5.2014 ilmoittautumislomakkeella.

Lisätiedot:

Ilona Hiltunen puh. 0400157040, ilona.hiltunen(at)melontajasoutuliitto.fi tai