Valo: Suomalaisen liikunnan ja urheilun alueellisen toiminnan uudistaminen käynnistyy

8.5.2014 Yleinen

Valon hallitus käsitteli kokouksessaan 7.5.2014 kahdeksan Valoon liittymättömän lajiliiton yhteisen kirjeen, jonka allekirjoittajina olivat: Suomen Golfliitto, Suomen Palloliitto, Suomen Jääkiekkoliitto, Suomen Koripalloliitto, Suomen Käsipalloliitto, Suomen Lentopalloliitto, Suomen Salibandyliitto ja Suomen Voimisteluliitto.

Lajiliitot toteavat, että Suomeen on syntymässä Valon johdolla urheilu- ja liikuntayhteisö, joka innostaa liittymään mukaan. Valon ja Olympiakomitean hallitusten päätökset ovat vieneet urheilukenttää yhtenäistymisen tielle.

Kirjeen allekirjoittaneet kahdeksan lajiliittoa esittävät, että suomalaisen liikunnan ja urheilun alueellista uudistamistyötä jatketaan määrätietoisesti ja ensimmäinen versio tulevaisuuden toimintamallista valmistuisi elokuun loppuun mennessä. Tämän yhteisen työn jälkeen syyskuussa, lajiliittojen hallitukset ovat valmiita tekemään päätökset Valoon liittymisestä ja näin olla mukana rakentamassa suomalaisen liikunnan ja urheilun uutta yhteisöä.

Valon hallitus valtuutti pääsihteeri Teemu Japissonin jatkamaan työtä alueellisten palvelukeskusten muodostamisessa yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen, urheilu- ja liikuntaopistojen, urheiluakatemioiden, lajiliittojen, muiden valtakunnallisten liikuntajärjestöjen sekä OKM:n liikuntayksikön kanssa.

– Työ on käynnistynyt hyvässä yhteishengessä. Järjestöpäivillä toukokuun lopussa esittelemme tarkemmin prosessia tämän ison uudistuksen läpiviemisessä. Työlle nimetään ohjausryhmä johtamaan työskentelyä, toteaa pääsihteeri Teemu Japisson.

Lähde: Valon tiedote