Miika Dietrich kahdeksas K1 500m A-finaalissa

Suomen melonta- ja soutuliitto

Ratamelonnan Maailmancup Kööpenhamina 29-31.5.2015

Miika Dietrich kahdeksas K1 500m A-finaalissa

Miika Dietrich meloi kahdeksanneksi K1 500m A-finaalissa. Miikan uran ensimmäinen MC tason A-finaalisuoritus lähti hyvin liikkeelle ja Miika pysyi omassa kilpailusuunnitelmassaan? Viereisen radan matkan hallitseva maailmanmestari Rene Holten Poulsen repi kuitenkin eroa metri metriltä ja Miikan osalta loppumatka oli taistelua A- finaalin sijoista 6-9.

Miikan loppusijoitus kahdeksas A-finaalissa oli uran paras MC sijoitus tähän mennessä. A- finaalipaikan myötä Miikalle jäi nälkää kesän tuleviin kilpailuihin.

Miika Nykänen B-finaalin 9.

Miika Nykäsellä oli vaikeuksia K1 500m B- finaalissa. Lähtökiihdytys jää vailinaiseksi, eikä Miika tämän jälkeen saanut melontaa puremaan kiinni veteen, jolloin matkanteko oli koko ajan pientä taistelemista tekniikan ja pidon kanssa. Loppusijoitus B-finaalissa oli 9.

Niklas Vettanen B-finaalin 7.

K1 200m B- finaalissa Niklas ei aivan päässyt välierän veroiseen vauhtiin. Perustason suorituksella Niklas meloo B- finaalin seitsemänneksi.

Miika Dietrich meloo vielä tänään klo 15.15 paikallista aikaa K1 5000m finaalissa.

Lisätiedot ja urheilijahaastattelut: Valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen, +358 400 355 523, petteri.pitkanen(ät)melontajasoutuliitto.fi

MC Copenhagen Tulospalvelu: http://canoeworldcup2015dk.spotfokus.pt/index.php?page=timetable-and-results-2

Kayakteam Finland facebook: https://www.facebook.com/pages/Kayak-Team-Finland-Ratamelontamaajoukkue/548688661828734?fref=ts